ForumVragen over porsche & allgaier tractorenonderwerpen
reacties
laatste reactie
Omdat de motor van mijn Standard 218 nog niet helemaal 100% loopt wilde ik kijken naar de regelateur.
Maar met het onderdelen- en werkplaatsboek erbij kom ik niet helemaal uit hoe de regelateur nu precies werkt. Wie kan me hier wat meer over vertellen? Nog geen reacties aanwezig
De motor van mij Standard 218 is pas gereviseerd.
Toch komt er een jennend/jengelend geluid uit de motor. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan zou kunnen doen? Zelf denk ik aan de dynamo, maar ook deze is volledig gereviseerd dus dat lijkt me sterk. Reacties
Re: Geluid uit motor
Geplaatst: 16-05-2012 19:39 uur, door zemann een anders lucht filter op gezet soms of zit er wel ijzer wol in hadden wij ook
1
02-04-2012 19:16
Geplaatst: 01-04-2012 19:59 uur, door Jan Camps
Gevraagd: foto en/of info ivm handgas-stang bevestiging aan het motorblok.
Jan Reacties
Re: Handgas-hendel porche standard 238
Geplaatst: 02-04-2012 19:16 uur, door Tarzan Doe je tel. nr maar, dan kunnen we overleggen van welk detail je een foto wilt.
Hallo ik heb een fendt favorit 2 en heb daar een probleem mee waar ik niet uit kom. Het is namelijk zo als ik gas geef en ik laat het gas weer los dan duurd het even voordat de motor weer stationair loopt. (of anders gezegd in toeren terug zakt)
Kan iemand mij hierbij helpen? Reacties
Re: Fendt favorit 2
Geplaatst: 01-04-2012 10:16 uur, door Rudy moet je een veer tussen plaatsen bij de brandstofpomp
daar zit namelijk een regelstang daar moet je die tussen plaatsen een niet al te strakke veer
Re: Fendt favorit 2
Geplaatst: 03-04-2012 20:02 uur, door albert er zit een veer tussen die niet heel erg strak staat moet ik die mischien strakker zetten dan?
Welke motorolie is te adviseren bij een junior, er staat op het forum 1 topic maar daar wordt ik niet echt wijzer van.
20w50 of ouderwetse HD sae30 of 15w40? En met hoeveel liter ben je ongeveer klaar. Reacties
Re: Nogmaals motorilie
Geplaatst: 16-05-2012 19:41 uur, door zemann met 5 liter ben je klaar en er gaat 20W 50 op volledig sentetisch
Deze zomer heb ik de motor van mijn Standard 218 gereviseerd (nieuwe cilinderkit, krukas geslepen en andere cilinder gehoond).
De motor start goed en loopt ook goed alleen niet hard genoeg. Het nominale toerental (2000 t/min) wordt bij lange na niet gehaald. Voordat ik weer ga meerijden met rondritten e.d. zou ik dit graag in orde willen hebben. Zijn er misschien mensen die tips hebben waar ik naar zou kunnen kijken om ervoor te zorgen dat de motor op zijn nominaal toerental komt. Ik heb zelf ook een aantal ideeën maar misschien ligt het toch ergens anders aan. Groeten Jeroen Nog geen reacties aanwezig
Goeden avond.
Kan iemand mij helpen aan de aanhaalmomenten van de cilinderkoppen van een Porsche standaard 218? Of een syte waar ik die vinden kan? Groeten Rijk. Reacties
Re: aanhaalmoment cikinderkop
Geplaatst: 28-02-2012 15:02 uur, door Marc Het antwoord vind je zelfs op deze site onder "Kundendienst". Bedraagt 5,5 kgm (=55Nm) met 0,5 kgm marge. Stapsgewijs en kruislings de bouten aanhalen. Staat ook in de kataloog van Granit-Parts.
Re: aanhaalmoment cikinderkop
Geplaatst: 28-02-2012 20:48 uur, door Tarzan Deze zelde vraag is op dit forum al -TIG keer gesteld.
Het kan de moeite waard zijn eerst in het forum te lezen, er staat door de loop van tijd al een heleboel nuttige informatie! Weet iemand waarom veel Porsche trekkers een front aftakas hebben wat was het nut ervan
Reacties
Re: front aftakas
Geplaatst: 26-02-2012 09:58 uur, door Henk Dag Tim,
Daar kon je o.a. een poelie op zetten om b.v. een dorskast mee aan te drijven. ik meen dat sommige typen de frontaftakas ook gebruikt werd om de maaibalk mee aan te drijven.
Re: front aftakas
Geplaatst: 26-02-2012 14:05 uur, door Stefano Hallo,
Bij bepaalde types werd er inderdaad de maaibalk mee aangedreven. Ook voor de poulie kwam deze van pas. Er was bij Porsche ook een reductiekast beschikbaar voor op deze frontaftakas en deze bracht via een cardanas en een tweede reductie de aftakas naar achter. Zo kon er bijv. een maaidorser mee aangedreven worden, zonder dat de aftakas stilviel als je het koppelingspedaal intrapte. Bij de jongste types van Porsche, kon je er d.m.v. een fronthefinrichting bijv. een cirkelmaaier of hooikeerder mee gebruiken, kunstmeststrooier,... Zo zie je maar, ook al dacht je van niet, deze aftakas werd vaak gebruikt! wij kan mij de door rijhoogte van een porsche junior door geven met en zonder maaibalk.
iv.m. het tebouwen schuur. Reacties
Re: door rijhoogte
Geplaatst: 02-02-2012 18:40 uur, door R Zemann ligt aan het type junior
Geplaatst: 03-02-2012 07:30 uur, door johan beelen type 108 k
Geplaatst: 03-02-2012 08:45 uur, door K.Delrue Wat heeft dat type nu met de hoogte te maken? Een Junior kan geen bandenmaat 11-36 of 13-30 hebben! 24 inch is voldoende, dus of er nu een band 8.00-24, 9.00-24 of nog anders opligt, de hoogte zal geen 15 cm verschillen!! Mijn vader rijdt gewoon met een Junior K 108 H onder een (kantel)garagepoort door (hij moet zich wel wat bukken).
Ik wil het lager van de ventilator van een 318 vernieuwen, heb alles gedemonteerd en kijk nu tegen een oliekering aan, hierachter moet een inwendig lager zitten. Weet iemand hoe je dit eruit krijgt, want met een poelietrekker kom je er niet bij.
Reacties
Re: Lager van de ventilator
Geplaatst: 27-01-2012 19:31 uur, door Henk Dag Kasper,
Ik heb een vraag. Waarom wil je dit lager vernieuwen?
Geplaatst: 29-01-2012 14:10 uur, door Jasper Ik hoor de ventilator lopen, dus ik denk dat het lager stuk is.
Geplaatst: 29-01-2012 20:09 uur, door Henk Dag Kasper,
Ik heb een 319 en hetzelfde probleem. Mail even naar h.berns@telfort.nl Groet, Henk De brandstofpomp is gereviseerd en geplaatst, maar het lukt ons niet om de kabel en stangetjes goed aan te sluiten.
Nog geen reacties aanwezig
2
22-01-2012 21:03
Geplaatst: 11-01-2012 20:00 uur, door Rurik Bauweraerts
Hoeveel is een posche diesel junior 1 cilinder in zeer propere staat waard met maaibalk en ploeg bij?
originele houden bankje op spatbord nog aanwezig. MVG, rurik Reacties
Re: Porsche diesel junior 1 cilinder prijs?
Geplaatst: 11-01-2012 22:31 uur, door Stefano Hallo,
persoonlijke vraag; bent u familie van Gunther Bauweraerts? Die had nog een Junior'ke staan. Mvg, Stefano
Re: Porsche diesel junior 1 cilinder prijs?
Geplaatst: 22-01-2012 21:03 uur, door rurik bauweraerts Beste,
Gunter Bauweraerts was inderdaad mijn vader. MVG, rurik 1
10-01-2012 23:14
Geplaatst: 10-01-2012 20:43 uur, door jack spithorst
beste mensen ,verzamelaars ik zoek de gegevens om mijn cilinderkoppen van mijn 308 weer te kunnen monteren wie kan mij daar aan helpen ?? ook zoek ik nog iemand die mijn brandstofpompen zou kunnen reviseren...
m.v.g jack Reacties
Re: aanhaalmomenten porsche 308 super
Geplaatst: 10-01-2012 23:14 uur, door Tarzan Deze vraag is al vaker gesteld, ook beantwoord.
Kijk maar eens bij 27-04-2009. Hallo
zoek gerestaureerde of nieuwe of gelijk niuwe motorkap voor Allgaier 122 Nog geen reacties aanwezig
ik zoek spatborden voor een porsche diesel super exsport 339
zijn het zelfde als standart star 219 en ik denk van meer types hoeft niet netjes te zijn u kunt ook bellen naar 0634471716 Reacties
Re: porsche spatborden
Geplaatst: 14-12-2011 22:34 uur, door Tarzan Zijn ook dezelde als voor Std Star 238
en Deutz D 25/30 Bij Granit staan ze ook wel nieuw in de catalogus.
Geplaatst: 14-12-2011 23:25 uur, door Danny Star 238 heeft andere spatborden, 219 329 en 339 hebben dezelfde spatborden.
Geplaatst: 15-12-2011 18:12 uur, door Tarzan Huh? Zag vandaag nog een Deutz D40, die heeft ze ook.
Geplaatst: 22-12-2011 22:59 uur, door Bob scholten Op deutz kan maar niet veel ik zoek oude spatborden omdat ik er schelpjes van wil maken. andere onderdelen mogen natuurlijk ook al vast bedankt
Geplaatst: 29-12-2011 14:02 uur, door R Zemann klopt 238 heeft andere spatborden
mis typeplaatje :voor de versnellingspook staat r 18 02001. links voor [zijkant] staat 3107verder naar beneden 211.wie kan mij helpen?
Reacties
Re: allgaier verdamper
Geplaatst: 25-11-2011 21:20 uur, door Stefano Op bijna elk onderdeel van een Allgaier verdamper staat R 18, zelfs op een A 24. In de meeste gevallen gaat het om een 22 pk, maar of het nu een R 22 of een A 22 is...
Dat hangt af van het chassisnummer, al dan niet motorkap, welke uitvoering motorkap kleur, plaats van de koplampen, opschrift van de koelbak, details van bepaalde onderdelen,... Afgelopen zaterdag merkte ik tijdens een ritje met m'n Porsche Standard 218 dat er in het rechterwiel in hobbel zit.
De banden zijn net nieuw dus daar ligt het niet aan. Waar zou deze hobbel vandaan kunnen komen? Deze achteras heb ik deze winter er wel afgehad in verband met de hendel van de aftakas maar bij het terugzetten kan er volgens mij niet zo heel veel fout gaan. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit kan zijn. Groeten Jeroen Reacties
Re: Hobbel in achterwiel
Geplaatst: 18-12-2011 19:20 uur, door Henk Berns Dag Jeroen,
Heb je er soms geruime tijd niet mee gereden? Als dat zo is heeft het te maken met uitzakken van de banden. Sommige banden hebben daar last van. Ik heb op een van mijn tractoren BKT banden liggen en die hobbelen na een tijd stil gestaan te hebben. Na een aantal kilometers wordt dit wel minder. ik heb een 219 te koop , alleen zit er geen verlichting meer op,
maar de kabelboom zit er nog wel. prijs : NOTK Reacties
Re: porsche standard 219
Geplaatst: 13-11-2011 20:49 uur, door Joop ... de manier waarop... ik houd mijn hart vast voor de prijs dan...
Geplaatst: 19-12-2011 18:58 uur, door Marinus Welke prijs heb je voor deze Porsche in gedachten?
Geplaatst: 22-12-2011 18:57 uur, door Marinus Kun je me de vraagprijs mailen?
Fam.mvdwetering@home.nl hoi ik ben op zoek naar un snele transmisie van un super exsport kan er iemant helpen
ik heb in het hok nog een oude allgaier ik weet zeker dat het een allgaier is maar ik weet niet wat voor type en het is ook een aparte uitvoering deze uitvoering heeft als koeling geen waterpot maar een kleine radiateur met een kleine vin die aangedreven word door het vliegwiel weet iemand wat voor type het is of meer informatie laat het me weten!!
alvast bedankt, Reacties
Re: allgaier
Geplaatst: 06-11-2011 21:15 uur, door Stefano Vermoedelijk gaat het hier om een A 24 met condensatiekoeling. Deze tractor heeft aan de linkerzijde een in lansrichting aangebrachte radiator, met een koelschroef die aan de rechterzijde aangedreven wordt door een V-riem vanaf de krukas (bevindt zich achter het vliegwiel). Hebben er zelf ook zo eentje.
3
24-01-2012 13:33
Geplaatst: 22-10-2011 17:06 uur, door Erwin de Vries
Beste trekker vrienden,
Even wat info met jullie delen. Onlangs liet ik mn trekker zonder kleppen deksels draaien en zag dat alleen cilinder 1 heel goed gesmeerd werd en cilinder 2 nagenoeg niets. bij nader onderzoek kwam ik tot de ontdekking dat ik 3 verschillende tuimelaars had. 2 orginele (volgens boek 01.033 30.00) 1 ap17 en 1 tot nu toe een vreemde tuimelaar met een nummer K155 en een driehoekig logo met de letter B er in. Die vreemde tuimelaar smeerde wel het beste,dit doordat het olie kanaal gaatje van de stooterstang recht overeen komt met het gaatje in de tuimelaar. Het is niet zo dat de olie er uit spuit tijdens het draaien maar zo af en toe spuit de olie tot tegen het kleppen deksel aan (om de plus minus 20 tuimel bewegingen). Mn olie druk staat mooi op 3 bar. Reacties
Re: Wel of geen olie bij tuimelaars ???? Allgaier
Geplaatst: 23-10-2011 10:53 uur, door Tarzan Oudere modellen smeren dmv oliedamp uit het carter, die opstijgt via een carterontuchtingspijpje naar het klepdeksel, waar het condenseert en z'n smerende werking doet.
(vraag: is dit altijd in combinatie met een plunjerpomje met een hele kleine cappaciteit??) ??(wie weet dit)?? Is dit pijpje er niet dan heb je dus een tandwielpomp, die pompt olie via de stoterstangen omhoog. Contoleer dus even of alle stoterstangen los zijn (blazen) je kan er niet door kijken want er zit een houten stangetje in.
Geplaatst: 23-10-2011 11:03 uur, door Tarzan Zie "geen olie bij tuimelaars" (16-09-2009)
Geplaatst: 24-01-2012 13:33 uur, door Erwin Smeren door middel van olie damp of condenseren is grote flauwekul het is geen water.
Er is maar een stooterstang die olie geeft naar de tuimelaars. Je zult dus goed moeten kijken als de motor draait zonder kleppen deksels of er olie uit een van de tuimelaars komt of niet. Als dit niet zo is zal je eerst moeten controleren of het olie kanaaltje( wat in de binnen zijde van de tuimelaar zit) wel in het midden zit en niet uit het midden . heeft iemand de volgende onderdelen liggen
een motorkap,stuurhuis incl bevestigingsplaat aan chassis,en de metalen bak om stuurhuis heen alles voor de A116 tel 06-53924522 Nog geen reacties aanwezig
Ich suche einen PD Master. Angebote bitte an sascha.zuehlke@zuehlke-stb.de
Reacties
Re: Suche Porsche Diesel Master
Geplaatst: 04-10-2011 21:11 uur, door Danny Op tweedehands staan er twee tekoop.
Hallo,
Ik ben vandaag weer eens lekker door het limburgs heuvelland gaan touren met mijn Allgaier A22, maar opeens viel hij stil hij wilde gewoon geen gas meer geven. En ja hoor de tank was helemaal leeg! Een vriend van me heeft me terug geslepen, en ik ben flessen gaan vullen tot hij weer vol zal (om precies te zijn 24/28 liter) toen voor de 7de keer proberen te starten en hij starte, ik heb hem 15 min laten lopen en eens ermee gaan rijden, maar ik merkte al meteen dat hij soms even geen gas geeft dus dat hij weer stil wilt vallen ( ongeveer 6 omwentelingen doet hij niets en daarna doet hij weer paar keer gas geven 30 omwentelingen) dus ben ik meteen naar tankstation gegaan en de laatste 4 liter bijgetankt en weer stukje gaan rijden en opeens merkte ik niets meer. Ik heb zondag een tour tocht, weet iemand of dit probleem weer terug komt, of moet ik gewoon veel laten lopen zodat hij al het lucht eruit heeft gepompt? M.v.g. R.B. Reacties
Re: ontluchten allgaier a22
Geplaatst: 05-08-2011 20:55 uur, door Tarzan Zie mijn stukje "Ontluchten Brandstofpompjes"
Een heel stuk naar beneden, is al een oude vraag.
Geplaatst: 06-08-2011 00:15 uur, door Rob Ja had ik gelezen.
Ik ben er een paar uurtjes mee gaan rijden, op het beginnen pompte hij soms geen diesel de cilinder in want je hoorde hem gewoon een paar keer een verbranding overslaan, maar nu werkt het prima (2 uur lang alleen maar volledige verbrandingen) Ik ga dus vanuit dat al het lucht gewoon via de cilinder en dan uitlaat weg is gegaan, klopt dit? Graag zo snel mogelijk antwoorden heb namelijk nog weinig tijd voor de tourtocht begint M.v.g. R.B. ![]()
Geplaatst: 06-08-2011 03:14 uur, door Marc Beste Rob,
Jouw veronderstelling klopt.
Geplaatst: 19-12-2011 20:05 uur, door Lyddy If I were a Teenage Mutant Ninja Turtle, now I'd say "Kowaubgna, dude!"
1
26-11-2011 12:45
Geplaatst: 31-07-2011 19:07 uur, door Leen
Hallo Porsche Diesel liefhebbers,
Ik ben op zoek naar 32 inch velgen voor een Porsche Diesel 329 Heeft iemand een setje te koop? Reacties
Re: achterwielen/velgen 32 inch duitse steek (6 ga
Geplaatst: 26-11-2011 12:45 uur, door R Zemann kijk naar deutz velgen die horen er ook onder
moet je ze nog wel even spuiten in de juiste kleur Wie kam mij helpen aan een duidelijk aansluitschema voor de richtingaanwijzers
Reacties
Re: Richtingaanwijzer schakelaar
Geplaatst: 23-07-2011 22:00 uur, door Marc Een elektrisch schema van je trekker staat in het boekje "onderdelenlijst" van betreffend type, het boekje (onderdelenlijst) kun je zowat op elke beurs kopen.
Re: Richtingaanwijzer schakelaar
Geplaatst: 24-07-2011 20:18 uur, door martin is redelijk eenvoudig .
als je je 06 of mailadres vermeld wil ik het je wel uitleggen Is er iemand in het bezit van een Master 419 met een tractornummer hoger dan 493? Zo ja, welk? gewoon even een vraag om een idee het hebben van het aantal geproceerde exemplaren...
Reacties
Re: Master 419
Geplaatst: 12-07-2011 19:41 uur, door Tarzan Interessante vraag. laten we hopen op veel reacties!
Heb een Master 429, nr 127
Geplaatst: 13-07-2011 19:11 uur, door Jopie Ook interessant! Weet er daar ook nog verschillende van; maar ook geen groter nummer dan 252. Hebt u een N of een V 429?
Geplaatst: 14-07-2011 16:59 uur, door Danny Ik heb een Master 418 met tractor nr. 770 en een Master V 429 met nr 159
Geplaatst: 14-07-2011 19:29 uur, door Jopie 418 nr. 770? Zijn er daar dan zoveel van gebouwd? 418 nr. 607 zag ik ooit in Panningen, maar zijn ze met de 418 met nummer 001 gestart? 419 wel in elk geval, bij de 429 ook...
Wel eens interessant allemaal!
Geplaatst: 16-07-2011 14:10 uur, door Stefano Die Master 418 komt mij bekend voor Danny! Ik ben hem ooit zelf nog gaan opladen! Daarna zag ik hem wel vaker in de schuur staan.
Geplaatst: 20-07-2011 12:33 uur, door Paul Liefooghe Idd interessant om te weten zelf heb ik een 418 en mijn broer heeft er ook een.
Geplaatst: 22-07-2011 13:15 uur, door Jopie Blijkbaar heb ik één van de laatste... ik krijg geen reacties
Geplaatst: 22-08-2011 19:10 uur, door R Zemann wij hebben nog een master 419 met front lader zie foto album 7of 8
Geplaatst: 24-10-2011 10:54 uur, door R Zemann er zijn ook maar 490 porsche master 419 gemaakt dus dat kan ook niet anders onze master was vroeger een 3 cilinder en dat blok was kapot gelopen en is een vier cilinder blok voor gezet met een frontlader er op
Geplaatst: 24-10-2011 10:55 uur, door R Zemann sorryt 500
wie heeft of weet iemand die een maaibalk heeft voor een porsche standaard bj 1959.
Beste trekker vrienden,
Ik zoek een adreswaar ik aluminium typeplaatjes kan laten maken. Wie kan mij helpen? M.vr.gr. Erwin Reacties
Re: alu typeplaatjes
Geplaatst: 16-05-2011 14:11 uur, door Marc Kun je via ongeveer elke machinehandelaar vinden bij granit-parts.com (classic parts) of bij wispa (staan ongeveer op elke oldtimerbeurs).
Geplaatst: 17-05-2011 22:30 uur, door joop ik zou maar niet bij wispa kopen dat zijn de grootste boeven hier in nederland, en ze zijn erg onvriendelijk
Geplaatst: 20-05-2011 19:37 uur, door Henk Berns Ik vind het niet gepast om mensen via een website of forum te beschadigen. Zo ga je niet mee mensen om.
Geplaatst: 21-05-2011 22:28 uur, door Stefano Klopt Henk, het is niet omdat iemand eenmaal een slechte dag heeft, of u zich bedot voelt dat je mensen zomaar als boeven kan en mag afschilderen. Want dan ben ik misschien ook een boef!
Geplaatst: 24-05-2011 23:29 uur, door Erwin Hallo heren,
Laten we het even bij de vraag houden a.u.b. Ik ben opzoek naar het type plaatje van mn brandstoffilter huis of iemand die zoiets kan maken . Heb al bedrijfen gebeld maar dan moet ik rekenen op prijzen rond de 100 euro. BOSCH FJ/DZ 5/103 Het is een ge-etst aluminium plaatje . M.vr.gr. Erwin
Geplaatst: 25-05-2011 22:05 uur, door Karel Als je écht zo precies wil zijn, maar het moet 'goedkoop' blijven, kan je beter een ander filterhuis zoeken!!
hallo,
weet iemand hoe je de kleppen van een 3 cilinder moet stellen en hoeveel klepspeling er tussen moet zitten bij een koude motor? Nog geen reacties aanwezig
Ik heb op mijn porsche hella 2 kamer achterlichten. Op het schema staan ook remlichten aangegeven. Worden deze ook aan de knipperlichten gekoppeld zodat deze gaan branden tijdens het remmen? ik heb namelijk maar 3 aansluitpunten in het achterlichtje, 1:namelijk massa, 2:10 watt lamp(achterlicht) en 3:18 watt lamp(knipperlicht)
Reacties
Re: remlichten
Geplaatst: 21-04-2011 19:15 uur, door Marc Dat klopt, de knipperlichten fungeren als remlichten als je het rempedaal intrapt, meer noch, als je je richtingsaanwijzer bv linksachter laat knipperen, blijft deze knipperen wanneer je het rempedaal intrapt, terwijl het rechterachterknipperlicht dan gaat fungeren als remlicht dus continu gaat branden. Op het elektrisch schema ga je zien dat de remlichtschakelaar gekoppeld is over de schakelaar voor de richtingsaanwijzer, deze laatste is een speciale schakelaar, waar alles in omgeschakeld wordt navenant de stand van de schakelaar (een zgn knipperlicht-remlichtschakelaar). De aansluitpunten in je lampen zijn juist. Dus het fijne van dit systeem moet je zoeken in je schakelaar.
Re: remlichten
Geplaatst: 21-04-2011 19:15 uur, door Marc Dat klopt, de knipperlichten fungeren als remlichten als je het rempedaal intrapt, meer noch, als je je richtingsaanwijzer bv linksachter laat knipperen, blijft deze knipperen wanneer je het rempedaal intrapt, terwijl het rechterachterknipperlicht dan gaat fungeren als remlicht dus continu gaat branden. Op het elektrisch schema ga je zien dat de remlichtschakelaar gekoppeld is over de schakelaar voor de richtingsaanwijzer, deze laatste is een speciale schakelaar, waar alles in omgeschakeld wordt navenant de stand van de schakelaar (een zgn knipperlicht-remlichtschakelaar). De aansluitpunten in je lampen zijn juist. Dus het fijne van dit systeem moet je zoeken in je schakelaar.
Hallo mede porsche eigenaren.
Ik heb een junior 109 van 1963 met koppelomvormer. Het probleem is als hij het maar iets zwaarder krijgt dat hij gelijk door de vloeiestof koppeling schiet. is hier wat aan te doen of is dit een kwestie van koppeling vervangen/reviseren. Ik ben onderhand ten einde raad. Met vriendelijke goet, Jelle Muijs Reacties
Re: Kopelings probleem?????
Geplaatst: 22-03-2011 18:27 uur, door Tarzan Eerste vraag: slipt de vloeistofkoppeling of de platenkoppeling?
Contoleer oliepeil in de vloeistofkopp. Controleer vrije slag van het kopp. pedaal. Geen vrije slag? dan kopp. pedaal bijstellen. Door het inspectiegat kun je ook zien of het druklager/grafietring wel vrij ligt van de vingers.
Geplaatst: 22-03-2011 20:45 uur, door Jelle Muijs De vloeistof koppeling slipt.
Maar met bovenstaande info kan ik al veel. Bedankt voor de info met vriendelijke groet, Jelle Muijs
Geplaatst: 22-03-2011 21:07 uur, door Tarzan Door een lekkende olieafdichting kan de koppelingsplaat ook vet worden, waardoor die gaat slippen.
Hallo,
Ik ben sinds kort weer eigenaar van een 219 maar nu zoek ik nog een paar onderdelen Wie kan mij helpen aan onderdelen of een naam van iemand die dat zou kunnen hebben Ik zoek - cilinder met zuiger - koplampen met die buisjes waar ze aan zitten - komplete achterlichten - afdichtingslplaatje van, dat je boven op de koppelingsplaten kan kijken Ik hoop dat 1 van jullie mij aan die onderdelen kan helpen mvg, Jan Reacties
Re: onderdelen standard star 219
Geplaatst: 13-03-2011 18:11 uur, door Tarzan Als je in dit forum gelezen had, was je meermalen de namen
SENGER, GRANIT, FRICKE en anderen tegengekomen.
Re: onderdelen standard star 219
Geplaatst: 13-03-2011 19:48 uur, door jan hallo, Tarzan
bedankt voor de reaktie die namen heb ik in dit forum zeker voorbij zien komen maar ik heb ook gelezen dat je bij granit als partikulier niets kunt bestellen moet via via en die anderen zitten in duitsland en ik ben geen ster met duits ik dacht ik probeer het eerst via het forum groet , Jan Mijn wiel van mijn Porsche a111 is geheel door geroest. jammer.. ik heb deze tractor geerft van mijn oom. en wil hem opknappen. weet er iemand waar is zo een vervangwiel kan bemachtigen.. alle tips zijn welkom. ik ben al zeer lang op zoek. Ik kom uit Belgie
dank u Reacties
Re: wiel voor a111
Geplaatst: 10-03-2011 16:57 uur, door Karel Al eens navraag gedaan bij Belgische Allgaier Porche Club?
Geplaatst: 12-03-2011 15:34 uur, door stijn ja maar helaas zonder resultaat.
Geplaatst: 14-03-2011 20:42 uur, door Porsche_Dieselke Die mail kan ik mij in elk geval niet herinneren. Maar misschien dat ik wel iets liggen heb of kan bemachtigen. Van waar ben jij ergens (provincie?)
Geplaatst: 16-03-2011 20:23 uur, door stijn ik ben van de provincie west-vlaanderen van Waregem. Het zou heel fijn zijn als u me zou kunnen helpen. Want is jammer van die porsche zo te moeten laten staan
als u meer gegevens wil kan ik u direct geven. grtzz en bedankt voor de reactie
Geplaatst: 16-03-2011 20:45 uur, door stijn mss voor de duidelijkheid het gaat om het achterwiel
grtz
Geplaatst: 18-03-2011 21:51 uur, door Stefano Achtervelg geen probleem. Weet wel iets liggen, maar om het tot in Waregem te krijgen...
Mail me anders eens via website allgaier-porsche.be, mail komt wel bij me terecht Hoe kan ik het best de motor handmatig ronddraaien?
Ik wil kleppen stellen van mijn Super 308. Reacties
Re: Motor 308
Geplaatst: 21-02-2011 17:59 uur, door Marc Je kunt aan de zijkant van de motor een dekseltje afnemen waarna je op de tandenring kijkt die op het vliegwiel zit, op deze tanden grijpt ook het tandwiel van de strartmotor in. Nu kun je m.b.h.v. een schroevendraaier de motor verdraaien.
Re: Motor 308
Geplaatst: 22-02-2011 22:57 uur, door peter Ja , dat is het!
Bedankt hé! Allgaier A122 `54
Ik wil mijn brandstof hoeveelheid van de diesel pomp afstellen zodat allebij de verstuivers even veel diesel krijgen,en op hoeveel ml gram moet de pomp afgesteld worden. Hoe moet ik te werk gaan. Groet , Erwin Reacties
Re: brandstof pomp
Geplaatst: 26-01-2011 15:49 uur, door Karel Blijf daar met je handen vanaf! Je kunt te veel zelf willen doen ook om kosten te sparen. Maar als je het toch goerd wil doen, geef die zaken dan uit aan een vakman, het bespaart je hoop extra kosten én ellende!!
Geplaatst: 24-06-2011 21:56 uur, door grt bastiaan dit is heel makkelijk als je twee injectiespuiten op de bovenzijde van de branstofpomp zet kan je met het verdraaien van de helix de opbrengst precies afstellen
Geplaatst: 12-07-2011 11:32 uur, door Erwin de Vries Hallo Bastiaan,
Bedankt voor je reactie,T`is voor mekaar. Beste trekker vrienden,
ik wil op korte termijn mn motorblok vullen met olie. Welke motor olie moet ik gebruiken? Kan ik er een gewone milti grade 20w50 in doen of moet er toch zo`n ouderwetse HD sae30 in . M.Vr.Gr. Erwin Reacties
Re: motor olie
Geplaatst: 21-01-2011 21:08 uur, door hielkema test
Re: motor olie
Geplaatst: 06-02-2011 16:02 uur, door Rob nou ik heb in mijn allgaier a22 gewoon 15w40 erin gedaan, dat is iets dunner dus wel wat beter voor de motor, dan kan hij goed smeren.
hallo ik zoek een veer die tussen de dynamo en de aandrijfing zit. porsche 3 cil
Reacties
veer om dynamo aan te drijven
Geplaatst: 20-12-2010 22:46 uur, door b scholten hallo
je kunt die veeren nieuw kopen bij graniet kost wat maar dan heb je ook wet ik zou er geen 2 de hanse in doen omdat je er heel lastig bij komt groeten b scholten Beste mensen,
weten jullie waar ik een grill kan kopen voor een super export dus het gaaspprofiel da in de neus zit. Groeten, Niek Hietbrink Markelo Reacties
Re: Grill Porsche super export
Geplaatst: 13-12-2010 20:14 uur, door Stefano Hallo,
Toevallig kwam ik dit gisteren tegen op interenet. Hier volgt de link: www.treckerparts.de/html/33-news.html Succes!! Ik heb een Porsche /allgaier gekocht waar op de motorkap porsche diesel standard staat en op het typeplaatje A 16 (16-598) maar volgens mijn gegevens is een A 16 een 1 cilinder watergekoeld en deze is luchtgekoeld en heeft 2 cilinders
kan iemand mij hier iets meer oververtellen Reacties
Re: A 16 porsche / allgaier
Geplaatst: 28-11-2010 22:15 uur, door Stefano Uit welk materiaal is het motorblok vervaardigd? Is het een massief gietstalen blok, of is het een aluminium blok met een afneembare ondere motorblokhelft? Bij een dergelijke aluminium motor ( AP-model, A 116 of Standard) is het typeplaatje OP het vliegwielhuis van de motor bevestigd, bij een (watergekoelde, ééncilinder) A 16 zit het typeplaatje op de versnellingsbak. Die bak is makkelijk om te wisselen...
Geplaatst: 28-11-2010 22:30 uur, door F v/d Veen zal even kijken waar het blok van gemaakt is maar het is zover ik weet een deelbaarblok en het type plaatje zit op het vliegwielhuis het is wel een hele korte trekker ik heb veel porsche trekkers maar niet zo kort
Geplaatst: 30-11-2010 19:26 uur, door F v/d Veen het is een aluminium deelbaarblok en het type plaatje zit op het koppelingshuis
Geplaatst: 30-11-2010 19:57 uur, door Stefano Als er op het plaatje A 16 staat, is het een omgeruilde bak, een bak van de oude uitvoering (tandwielen binnenin, eindoverbrenging,...)
Geplaatst: 30-11-2010 21:29 uur, door F v/d Veen oke bedankt voor de informatie
hallo, wie heeft er nog een motorkap liggen en wil hem kwijt van een standard 218. vrgr. gerard.
Reacties
Re: standard 218
Geplaatst: 29-11-2010 22:03 uur, door martin wat heb je er voor over
Geplaatst: 30-11-2010 10:51 uur, door gerard ik heb er 1 daar is weinig van te maken, maar als je een vrij goeie hebt is die mij wel wat waard. 100 euro of zo. zeg het maar.
Geplaatst: 02-12-2010 20:20 uur, door Karel 100 euro voor een motorkap? Je maakt een grapje? Dit is eerder de prijs voor een motorkap met al behoorlijk wat werk aan!!
Geplaatst: 03-12-2010 20:45 uur, door gerard zeg maar wat je er voor hebben wil, ik vind het prima. ik weet niet wat die dinge moeten kosten. vrgr. gerard.
Een hydraulisch systeem van een trekker kan op veel plaatsen lek/beschadigd raken.
Een trekker met hef heeft (vaak) ook een externe hydr. aansluiting. Op deze ext. aansluiting (pers en retour) sluit je een tester aan. De motor loopt 3/4 gas en de pomp levert bijv. 10 l/min Door het testkastje iets dicht te draaien, loopt de druk op. Je knijpt de tester heel langzaam, en let erop of de opbrengst nog steeds 10 l/min is. Bij een bar of 150-180 zal de opbrengst (l/min) ineens wegvallen, omdat hier de veiligheid opent. Wordt de opbrengst bij 80 bar iets minder, bij 100 nog minder, en bij nog lang geen 150 zowat niks meer, dan is je pompje verrot. Als hieruit blijkt dat je pompje ok is en de hef zakt toch na, is dus ergens een afdichting lek. Reacties
Re: Oliepomp Testen
Geplaatst: 21-11-2010 19:27 uur, door s poppe Dank je wel Tarzan,
Alleen heb ik dus geen externe aansluiting. Weet iemand waar ik zo een tester dan aan zou kunnen sluiten? Heeft iemand misschien een beschrijving van de verschillende bouten in het ventielenblok?
Geplaatst: 29-11-2010 22:43 uur, door martin bij mij zakt de hef in neutraal langzaam maar ik heb me laten vertellen dat dit normaal is.
als je niet wil dat ie zakt kun je een "Arretierungshebel Hydraulik" monteren . zoek maar op google op. is niets meer dan een dikke strip met een verzetje en een rij gaten. dit onderdeel staat ook in het onderdelen boek van de traktor. succes
Geplaatst: 01-12-2010 12:16 uur, door Tarzan Die strip is bedoelt als transportvergrendeling voor (zware) werktuigen die in de hef hangen, tijdens vervoer over de weg.
In neutraal stand moet de hef niet nazakken als alles in goede conditie is.
Geplaatst: 03-12-2010 17:20 uur, door jop beste mensen ik heb een trekker maar als ik mijn hef hoof zet met mijn handen en dan de tractor uit zet blijft ie staan en kan ie veel gewicht dragen maar wanneer ik hem start dan zakt ie meteen naar beneden ik kan de hef zelf niet eens meer naar boven doen ik heb hem nu aan een ketting vast zitten aan de tractor maar weet iemand wat het kan zijn
want mijn tractor doet het nog wel maar met volgas doet ie het ook niet en mijn diepteregeling doet het niet en mij hef voor het laatst heb ik aan de tractor mijn lepels gehad ik had ze aangekoppeld effe naar beneden gedaan en toen deed ie het niet meer de kans is groot dat ik het ding te ver naar beneden heb gedaan maar weet iemand een oplossing om het probleem op te lossen met vriendelijke groet jopvh Goede avond,
Mijn hef van de porsche standard kan niet zoveel meer tillen. Een kantelploeg krijg ik alleen nog bijna volgas omhoog. Zou dit de pomp zijn of het ventiel? En als het de pomp is, kent iemand het type en waar kan ik deze nog vinden of zijn ze te restaureren. groeten Reacties
Re: hef hydrauliek
Geplaatst: 11-11-2010 17:00 uur, door Danny Als de ploeg eenmaal omhoog is zakt deze dan weer snel af, als je de hendel in neutraal zet?
Geplaatst: 12-11-2010 17:39 uur, door Sebas Als er niets inhangt, is de hef zo beneden als ik de pomp afzet.
Van de zomer had ik er een vicon bietenrooier in, die ook in de hef hangt, en die bleef 2 dagen op hoogte hangen, terwijl de hef deze niet eens kon tillen zonder hulp van wat menselijke spierkracht. Wanneer de olie koud is tilt de hef ook meer dan wanneer ik er een kwartiertje mee heb gereden. ![]()
Geplaatst: 13-11-2010 18:59 uur, door Tarzan Wat voor Standard is het?
Bij een mechanisatie bedrijf heb je de mogelijkheid om de hydrauliek pomp te testen. Door te smoren kan je zien of de pomp bij oplopende druk dezelfde opbrengst houdt. Zoja, is de pomp goed en ligt het aan je hefventiel o.i.d. Zorg wel eerst dat je weet wat de opbrengst MOET zijn!
Geplaatst: 14-11-2010 13:32 uur, door Sebastiaan het is een standard 218 uit 59. Is er ergens een tekening of beschrijving van de verschillende aansluitingen op het ventielenblok? Dat zit boven het deksel van de versnellingspook. Als ik zo terug kijk in mijn werkplaatshandboek is het een 400 mkg hef...alleen de manier van testen is me uit dat boek nog onduidelijk.
![]()
Geplaatst: 16-11-2010 19:51 uur, door Tarzan De manier van testen: ik zal even een nieuwe vraag maken hierover, mischien intereseerd dit meer lui.
Zoals ik al vernomen heb, is de ral kleur van de porche - diesel 3002 rood. Maar had graag de ral kleur van de velgen gehad, is er iemand die me er kan mee helpen.
M.V.G. Guido Reacties
Re: ral kleur
Geplaatst: 30-10-2010 14:44 uur, door Tarzan Ral 1014 Elfenbein, is orginele kleur.
Ral 1015 Hellelfenbein in geval van nood, maar is iets te licht. In sommige folders/boeken staan foto's met allerlei wielgewichten.
Wat heeft Porsche zelf in z'n programma gehad? Dus wat was "origineel" bijgeleverd? Reacties
Re: Wielgewichten
Geplaatst: 22-10-2010 21:47 uur, door Dieselke Het soort gewichten hangt van het type af. Boven de vooras, onder de aftakas, wielgewichten achter...
zoek 20 inch voorvelgen voor een porsche
Reacties
Re: gezocht 20 inch voorvelgen
Geplaatst: 09-11-2010 08:40 uur, door Marc Schuurmans Op de site van Porsche Diesel Europa staan er twee aangeboden
hallo,
Ikheb een vraag over de oliepomp van mijn porche standard 218.Er komt geen druppel olie bij de tuimelaars.zou de pomp stuk kunnen zijn,of de bout die er onderin zit(met veer en kogel er boven) te strak aan gedraaid kunnen zijn,zodat de olie toevoer afgesloten word?Ik heb geen flauw idee.Misschien zijn er ervaringsdeskundigen die mij verder kunnen helpen.Ik hoor het graag. Gr Rijk. Reacties
Re: oliepomp
Geplaatst: 08-11-2010 19:38 uur, door Sebastiaan goede avond,
ik had daar eerst ook problemen mee, maar bij mij kwam de motor gewoon niet op temperatuur. Tegenwoordig heb ik een met de hand bediende klep in het huis van de koelfan, en komt de motor op temperatuur en heb ik ook geen probleem meet met olietoevoer bij de kleppen. De stoterstangen moeten wel goed schoon zijn, want van binnen zit een houte staafje wat op en neer moet kunnen gaan. Groeten sebas
Geplaatst: 19-11-2010 23:08 uur, door Rijk hallo,
In de stoterstangen van mijn trekker zitten geen houten stokjes. Zou dat echt het verschil tussen wel en geen olie bij de tuimelaars zijn? Zoja,zijn er nog ergens stoterstangen met stokjes te koop? Graag reactie. GR Rijk
Geplaatst: 29-11-2010 22:14 uur, door martin je zou in het gat waar je oliedruk schakelaar zit een manometer kunnen schroeven en em dan ff laten lopen dan kun je in ieder geval kijken of je druk hebt.
en zijn je stoterstangen wel goed schoon ik heb er geen houten stokjes inzitten en bij mij komt de olie prima boven in. en is je klepspeling wel goed . je krijgt trouwens maar bij 1 stoterstang per cilinder olie . in het ergste geval is je o-ring tussen je carterhelden lek maar daar zou ik direct nog niet aan denken. in ieder geval succes. Hallo,
Waar kan ik de aanhaalmomenten vinden van de Allgaier A22? Reacties
Re: aanhaalmoment Allgaier a22
Geplaatst: 10-09-2010 12:10 uur, door Tarzan Aanhaalmoment WAARVAN? (wielbouten? stuur? koplamp?)
Kijk maar eens bij de vraag AANHAALMOMENT van 27-04-2009, daar staat denk ik al wat je zoekt.
Re: aanhaalmoment Allgaier a22
Geplaatst: 12-09-2010 21:22 uur, door Marc www.michael-blechschmidt.de/techn%20Daten%20Allgaier.pdf
Hier staat alles op. Kan iemand mij vertellen wat de maat van de aftakas is en wat de hoogte is tot aan de grond ?
3
22-09-2011 12:04
Geplaatst: 11-08-2010 21:57 uur, door Geert V
Hallo,
Ik heb hier nog een Porsche Diesel Junior 108 S van bouwjaar 1962 staan. Deze verkeerd in vrij goede staat. Er is enkel een beetje carrosserie werk nodig en de motor dient eens nagekeken te worden, maar hij rijd nog. Nu is mijn vraag; wat is deze tractor ongeveer waard in de staat waarin hij zich bevindt. En wat zou de waarde zijn moest deze perfect in orde worden gezet? Mvg Reacties
Re: Porsche Diesel Junior 108 S (waarde?)
Geplaatst: 19-08-2010 10:34 uur, door iede kijk maar eens even op ebay duitsland en of op marktplaats of zo ,verder is het maar net wat de liefhebber er voor over heeft
Geplaatst: 21-08-2010 14:10 uur, door Niek Hietbrink Graag heb ik even contact met u over de junior S.
Mvg, Niek Hietbrink 0614458432 hietboy20002@hotmail.com
Geplaatst: 22-09-2011 12:04 uur, door R Zemann is dat een junior met een grote of kleine gril is het met een grtote schat ik zo ongeveer 15.000 euro als hij mooi is klaar gemaakt
1
07-08-2010 21:38
Geplaatst: 07-08-2010 17:04 uur, door Albert Hofstra
Is er een dergelijk set voor deze type porsche?
En rijden er uberhaubt wel van dit type met snelgang rond? Vr gr Albert Reacties
Re: Snelgang voor de standard 218
Geplaatst: 07-08-2010 21:38 uur, door Henk Goede avond,
Vraag dit even na bij Hans-Theo Werths. werts@hotmail.de De man heeft heel veel tandwielen voor snelgang op voorraad. Tip: Maakt de tractor niet te snel, want je raakt heel veel kracht kwijt bij snelheden boven de 30km/uur. Succes. Henk. ik wil graag onderdelen bestellen bij granit, maar dit moet via een mechanisatie bedrijf. kan dit niet direct bij granit zelf.? wie weet raad, of heeft dit ook gehad.? vrgr. gerard.
Reacties
Re: onderdelen
Geplaatst: 20-07-2010 09:07 uur, door martin neen helaas niet dit heb ik ook wel ns gevraagd.
Re: onderdelen
Geplaatst: 20-07-2010 09:47 uur, door jan voor porsche onderdelen,kun je ook bij jens senger terecht, zonder tussenkomst van wispa, of een mechanisatiebedrijf
Ik ben in het bezit van een Porsche P111 en heb het volgende probleem.
Als de motor draait spat er olie langs de pijlstok naar buiten, heb de ring van de carterontluchting verwijderd , maar ook dan blijft hij spatten. Dacht zelf aan slechte zuigerveren, maar dan zou volgens mij de motor moeten roken en dat doet hij niet. Reacties
Re: olie spatten
Geplaatst: 03-07-2010 23:15 uur, door goeman frans uw zuigerveren zullen vastzitten
Geplaatst: 07-07-2010 18:27 uur, door Herme Bedankt voor de reactie, maar de cilinder is er recentelijk vanaf geweest en toen zaten de zuigerveren niet vast.
Geplaatst: 10-07-2010 21:21 uur, door Tarzan Toen je de cilinder eraf had, was DE gelegenheid om slijtage te controleren.
- slotspeling vd zuigerveren - stootrand in de cilinderbus - speling van zuigerveer in de groef - aanwezigheid van de groefjes in cil. wand (30 graden schuin) - e.d. Dit zijn indicaties voor de mate van slijtage van de zuiger, de bussen en zuigerveren.
Geplaatst: 15-07-2010 06:30 uur, door Herme Maar als de zuigerveren versleten zouden zijn zou de motor dan niet via de uitlaad moeten roken?
Geplaatst: 22-07-2010 19:38 uur, door Tarzan nee, waarom?
verbrandingsgassen gaan via de uitlaat naar buiten. bij erg (veel) zwarte rook bij vollast wordt te veel brandstof ingespoten. (regulateur of stangenstelsel gammel) bij erg (veel) zwarte rook bij half- of nullast zijn de verstuivers niet goed meer. (vervuild, niet de juiste druk, versleten, of.....) Zuigerveren moeten zorgen dat de verbrandingsdruk boven de zuiger blijft, en de olie eronder. bij genoemde mankementen aan zuigerveren/cilinder kan er verbrandingsdruk weglekken naar het carter. deze druk ontsnapt dan door de carterontluchting, waardoor die rookt. Hallo allemaal,
Even en vraag over banden. Wat voor merk banden worden er gemonteerd die een beetje lijken op het profiel van vroeger? En waar kun je die een beetje goedkoop kopen? Nog geen reacties aanwezig
gezocht voor prive gebruik
een junior 108 of 109 voor een redelijke prijs 06-43817665 liefst van 1961 maar dit is bijzaak (mijn geboortejaar) Nog geen reacties aanwezig
beste ik zoek papieren voor mijn porsche allgaier type a111
kan iemand mij daar aan helpen of weet er iemand hoe ik daar kan aan geraken .en ik zoek ook het vooreste kapotje vooraan van den a 111 mvg kristof Reacties
Re: porsche allgaier
Geplaatst: 20-06-2010 22:09 uur, door Stefano Papieren? Kentekenbewijs? Inschrijvingsbewijs?
Voreste kapotje? Wat bedoelt u daarmee? hallo met gerard, heeft er nog iemand zuigers liggen? ik moet cilinders uit hoonen en zoek dan grotere zuigers. alvast bedankt
Reacties
Re: zuigers
Geplaatst: 16-05-2010 13:02 uur, door martin koop maar nieuwe sets is uiteindelijk goedkoper .
honen en overmaat gedoe is uiteindelijk duurder
Geplaatst: 16-05-2010 18:17 uur, door Tarzan Helemaal met Martin eens:
Een nieuwe set omvat cilinder, zuiger, en zuigerveren. Is best betaalbaar. (by Granit een goeie 200 euro dacht ik) Hier kun je nooit tegenop honen.
Geplaatst: 17-05-2010 15:33 uur, door gerard ik wist niet dat je nog nieuwe cilinders kon krijgen. wat is het adres van granit dan, ik kan niks vinden. vrgr, gerard.
Geplaatst: 17-05-2010 18:58 uur, door martin gewoon granit parts intikken op google
Geplaatst: 17-05-2010 20:00 uur, door gerard oke bedankt, gerard.
Geplaatst: 30-05-2010 17:48 uur, door gerard heeft iemand van jullie een catalogus met prijzen erin, deze waren op. de nieuwe was nog niet uit. wil graag weten wat krukas lagers kosten en cilinders. vrgr. gerard.
Geplaatst: 23-03-2011 09:14 uur, door rudy Zemann dat kun je beter besellen bij een mechanisatie in de buurt zoals jhon deere veel van die maten zitten ook in die trekkers
maar wat wil je precies hebben ik heb een granit boek 2011 wie kan mij helpen aan afstel/montage beschrijving van brandstofpompjes en regelateur ? na revisie loopt de slecht rookt zwart en reargeerd niet op de gas handel
Reacties
Re: brandstofsysteem porsche standard 218
Geplaatst: 29-03-2010 07:49 uur, door martin heb je ze ten opzichte van elkaar wel goed afgesteld
Re: brandstofsysteem porsche standard 218
Geplaatst: 29-03-2010 15:49 uur, door Tarzan De hevel op de regulateur die de regelstang bedient moet met de opening grofweg in het verlengde staan met de zaagsnede in de regulateuras.
Als de motor stationair te hard of te langzaam loopt, kun je dit ook hier (een beetje) corrigeren. Als de motor galopeerd kun je de regelateuras eruit halen (beetje een rare draai maken, maar het kan wel) en de versleten vlakjes van de vork weer oplassen. Een galoperende motor kan ook door andere speling komen, bijv het uiteinde van de hevel die de regelstang bedient. Dit stiftje hoort 4 mm dik te zijn, en moet nagenoeg geen speling in het vorkje hebben. Succes. Als je toch bezig bent, kijk dan ff voor mij hoe om je cilinderbussen eropstaan (zie mijn vraag over cil.bussen) Als je de brandstofleidingen los hebt gehad, is het noodzakelijk om de leidingen en de pomjes te ontluchten.
Het kan voorkomen dat de motor dan nog niet wil aanslaan. De tank HELEMAAL vol doen wil dan nog wel eens helpen. In uitzonderlijk erg hardnekkig geval kan het helpen om de voorwielen eraf te draaien, waardoor het hoogteverschil tussen tank en inspuitpompjes zo groot mogelijk wordt. (meer statische druk op de leiding) Dit is geen gelul, maar bij ondervinding vastgesteld. Reacties
Re: Ontluchten Brandstofpompjes
Geplaatst: 17-03-2010 10:08 uur, door iede het principe werkt op de wet
communicerende vaten : hij zuigt geen brandstofuit de tank dus moet de eerste keer de brandstof tank helemaal vol zijn dan ontluchten dan is het in principe goed .hij zal dannet zo veel brandstof er uit halen dat de vaten gelijk zijn [onderkant tank en of boven kant verstuiver] vooral de super export, standard star ,de 217 en nog een paar hebben dat
Geplaatst: 17-03-2010 21:42 uur, door Tarzan Bedankt voor de aanvulling.
Dit probleem speelt inderdaad niet/nauwelijks bij modellen die een platte tank boven de motor hebben. Deze hebben "van nature" voldoende hoogteverschil tussen de uitstroomopening van de tank en de ingang van de inspuitpompjes. Bij genoemde modellen moet je dat hoogteverschil wel eens creeren om ze een beetje te "helpen". Ondanks dat de pompjes niet zelfaanzuigend zijn, kun je door het heveleffect de tank toch bijna helemaal leegrijden.
Geplaatst: 03-02-2011 09:28 uur, door adrie Dit kwam regelmatig voor een simple manier is het volgende .neem een tank dop monteer een tub ventiel in en zet de tank onder druk
ga dan ont luchten. P.S. Tank vullen voor dat je begind.Ex Sevice monteur Porsche en Renault NH 4
24-01-2012 13:21
Geplaatst: 12-03-2010 22:03 uur, door Danny Gijsbers
Ik vraag me af of iemand weet waar je nieuwe voorbanden voor een porsche junior 108 k kan kopen, of misschien heeft iemand nog een set tweedehands liggen
Reacties
Re: nieuwe voorbanden porsche junior 108
Geplaatst: 25-03-2010 12:23 uur, door martin bij een banden centrum kunnen ze vaak ook wel traktorbanden leveren
Geplaatst: 25-03-2010 19:53 uur, door Henk Dag Danny,
Ik heb wel een setje tweedehands liggen.
Geplaatst: 01-09-2010 11:38 uur, door Raf Heb er nog 2 bijna nieuwe liggen.
Prijs 50 € voor de 2. raf.claes1@telenet.be
Geplaatst: 24-01-2012 13:21 uur, door Channery Hey hey hey, take a geandr at what' you've done
porsche Standard Star 219
hallow ik zoek een porsche diesel Standard Star 219 hoeft niet strak te zijn maar motor wel goed zijn als het kan wie kan mij helpen ???? alvast bedankt gr scholten bob_scholten5@hotmail.com bob_scholten5@hotmail.com Reacties
Re: ik zoek een porsche diesel Standard
Geplaatst: 18-05-2010 17:57 uur, door g huenestein dag heer scholten.ik las net dat u een porsche star zocht ik heb een hele mooie te koop ben zaterdag op de porsche dag int tharde kom ook dan kun je hem zien bij fam karzijn aan de koeweg afz g huenestein tel 0525 661798 graag tot wiens
mijn porsche start niet.wat kan de oorzaak zijn.de startmotor draait wel maar neemt de motor niet.gedemoteerd doet hij het goed.wie weet een oplossing.al vast bedankt.
Reacties
Re: startmotor
Geplaatst: 25-03-2010 12:18 uur, door martin komt de bendix wel goed uit
Re: startmotor
Geplaatst: 25-02-2012 21:53 uur, door Tim vd Vendel waarschijnlijk komt de bendix niet ver genoeg uit hij draait mischien wel zwaar waardoor het laatste stukje niet lukt
Ik heb nog een orgineel ploegje liggen voor een Standaard 218. De ploeg met handmatige hef verkeerd in zeer goede conditie en bestaat uit een bok met 2 ploegarmen met beide 2 messen. Moeten alleen nog nieuw kettingwerk op. Bij interesse bel 06-46345903
ik ben bezig een porsche standard t 217 op te knapen waar ik op zoek naar ben zijn 2 spatborden inc de kapjes die over de achterlichten zitten wie o wie kan mij daar aan helpen gr jaap
219
01-03-2010 ik ben op zoek naar 2 spadborden en een moterkap Reacties
Re: standard star
Geplaatst: 24-06-2010 09:32 uur, door bob scholten hallo
ik zelf zocht ook een motor kap van een standard star die zijn het zelfde als de porsche diesel supper exsport die heb ik namelijk ook je moet er goed op letten wat voor motor kap je mioet hebben of die door loopt over de tank of niet anders bel maar een keer 074-2776951 is makkelijker uit te leggen ik weet er nog 2 te liggen van een keal die mij iets te duur was maar daar zijn de meningen over verschillend groeten bob scholten hoi ik heb een porsche p122
en als je hem start dan blaast hij door de inlaad ( is dat normaal ) of zou hij een klep stuk, verbrand of gewoon een vuile klepzitting ? gr wim Reacties
Re: porsche p122
Geplaatst: 13-02-2010 19:59 uur, door Tarzan Even heel simpel: heb je wel klepspeling?
Als je geen klepspeling hebt (bij koude motor meten, moet 0,2 mm zijn) heeft de klep niet de ruimte om volledig te sluiten. Wel klepspeling? Dan even compressie meten, of een lektest (perslucht koppeling in het gat van de gloeistift draaien en dan kijken waar ie blaast)
Re: porsche p122
Geplaatst: 16-02-2010 16:47 uur, door wim hoi
tarzan bedankt voor je reactie maar ik had een vuile klepzitting die dé lekken heb deze gerodeerd en terug gemonteerd en nu loop hij als een zonnetjeh ![]() mijn trekker start niet.de startmotor draaid wel maar neemt de motor niet mee.gedemonteerd is er niks aan te merken.dan doet hij het goed.wie kan mij helpen met dit probleem.al vast bedankt
Reacties
Re: startmotor porsche 219
Geplaatst: 07-02-2010 18:39 uur, door wim hoi
is je starter krans van je vliegwiel dan nog wel goed ? of je relais van je startmotor is niet goed
Geplaatst: 07-02-2010 21:12 uur, door IEDE 90% ZEKER DAT HET RELAIS STUK IS, EEN NIEUWE BEN JE DENK EEN 100 EURO KWIJT
Geplaatst: 08-02-2010 11:20 uur, door jaap in de bankschroef slaat de binex normaal uit en is de startmotor ook niet tegen te houden
Geplaatst: 09-02-2010 22:30 uur, door iede het zou kunnen dat de starterkrans los ligt van het vliegwiel ,maar dat acht ik heel klein
meestal is het de startmoter
Geplaatst: 10-02-2010 16:13 uur, door Tarzan Geef niet te veel geld uit aan reparatie van (je) oude startmotors, voor nog geen 200 euro zijn er goede imitatie (geen Bosch dus) starters te krijgen.
Deze presteren goed, vallen mij niet tegen.
Geplaatst: 11-02-2010 16:41 uur, door jaap bedankt voor alle goede raad.wat er gebeurt is weet ik niet maar hij doet het weer
hallo met gerard. ik zoek voor een standaard 218 een dynamo, van de hef de linkse en rechtse draaispindels, een zitting, een uitlaat,en een instructie boek. vrgr. gerard.
Reacties
Re: standaard 218
Geplaatst: 13-02-2010 20:06 uur, door Tarzan NIEUW? Is volop leverbaar!!
Geplaatst: 14-02-2010 15:33 uur, door gerard zou je wat adressen hebben voor mij dan.? vrgr. gerard.
Geplaatst: 25-03-2010 12:08 uur, door martin al wat gevonden..??
hallo wie weet er een adres voor een nieuwe kabelboom voor porsche junior 109
Reacties
Re: kabelboom
Geplaatst: 08-01-2010 16:29 uur, door iede zal je zelf moeten maken ,met een schema er bij is het niet zo moeilijk
Re: kabelboom
Geplaatst: 25-03-2010 12:38 uur, door martin als je er echt niet uit komt kan ik je er misschien mee helpen
Wie weet de orginele kleur van een allgaier a111 het oude model van 1953?
Alvast bedankt voor uw reactie. Reacties
Re: kleur allgaier a111
Geplaatst: 13-01-2010 21:44 uur, door Tarzan deze vragen zijn al vaker gesteld en ook beantwoord.
kijk bijv. maar bij 22-12-2006.
Geplaatst: 17-01-2010 17:31 uur, door tim Dank je, maar ik weet nu nog steeds niet welke kleur de trekker hoort te zijn?
Geplaatst: 20-01-2010 20:48 uur, door johan GROEN RAL 6002
----------------------------- GEEL RAL 1014 (velgen) ----------------------------- ORANJE RAL 2010 ----------------------------- ROOD RAL 3002 ----------------------------- BLAUW RAL 5005 (werktuigen) -----------------------------
Geplaatst: 23-01-2010 22:06 uur, door tim wanneer zijn de trekkers groen, en wanneer rood geweest, en wanneer oranje?
Geplaatst: 24-01-2010 20:58 uur, door Tarzan Lees de vraag van 05-2009, het antwoord van Karel.
Geplaatst: 24-01-2010 21:02 uur, door Tarzan Lees de vraag "kleurencodes" van 11-2009
Hallo allen,
Ik ben op zoek naar een krukas en een nokkenas voor mijn Allgaier A122 `54. Weet iemand er een . M.vr.gr Erwin Nog geen reacties aanwezig
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar lagers voor krukas en drijfstangen voor een A122 Allgaier. Wie kan mij helpen. Reacties
Re: Krukas en drijfstang lagers
Geplaatst: 28-11-2009 18:51 uur, door porch zijn de drijfstangen het zelfde de als de 118??
Geplaatst: 30-11-2009 21:48 uur, door sebastiaan jens senger in duitsland heeft alle onderdelen
en bij lackner in oostenrijk
Geplaatst: 30-11-2009 22:00 uur, door bastiaan het is wel verstandig een werkplaatsboek aan te schaffen als je de motor gaat reviseren.Meet wel of de krukas niet ovaal is anders moet je overmaats lagers bestellen en de kruas laten slijpen.controleer ook altijd of de rolletjes van de branstofpomp stoter niet vast zitten.
Geplaatst: 13-12-2009 12:53 uur, door Paul Liefooghe Hallo
Ik heb veel liggen van porsche en indien niet op de plank binnen de 24 uur aan te komen bel even 0032/477404335
Geplaatst: 15-01-2010 01:12 uur, door Erwin Beste allemaal,
Krukas en nokkenas worden hersteld bij een revisie bedrijf . Bedankt voor jullie reactie.
Geplaatst: 28-03-2010 11:04 uur, door erwin Ik wil dit er nog even bij vermelden,
mijn oude lagers van krukas en drijfstangen zijn opnieuw lijn geboord en de krukas is opgelast en op maat geslepen. Ze kunnen ook nog een nieuwe krukas voor mijn maken,maar heb voor de goedkoopere manier gekozen. Allgaier A 122 1954.
Geplaatst: 29-03-2010 16:13 uur, door T4rz4n Misschien interessant om te vermelden WIE er nieuwe krukassen kan maken?
Je hebt blijkbaar ook een beetje naar prijzen gekeken. Ik denk dat nu veel hobbyisten nieuwschierig worden !?
Geplaatst: 30-03-2010 19:14 uur, door martin je kunt je krukas laten slijpen bij een revisiebedrijf en overmaat lagers nemen. is naar mijn mening de beste en goedkoopste oplossing. oplassen ben ik persoonlijk geen voorstander van ivm vervormen / kromtrekken van de as en schilferen / loslaten van de ingelaste delen van het loopvlak door oa warm / koud te meer omdat je met een tweede materiaal werkt dat ook direct het loopvlak van het lager is. het leed is niet te overzien als je ingelaste delen loslaten
Geplaatst: 30-03-2010 19:18 uur, door martin cilinders kun je bijv ook laten verbussen .kan ik ook niemand aanraden en heb ik ook al hele spannende dingen mee gezien
Geplaatst: 31-03-2010 19:06 uur, door Tarzan LUCHTGEKOELDE cilinders verbussen?
Meen je dat serieus? Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een andere nokkenas voor mijn A122. Op de nokkenas zelf staat het nummer 201A401 MUCO. M.vr.g. Reacties
Re: Nokkenas gezocht
Geplaatst: 28-03-2010 10:56 uur, door erwin Het probleem is opgelost,nokkenas is gelast en op nieuw geslepen.
wie kan mij vertellen hoe ik de dynamo van een allgaier a 111 aansluit . er zaten geen draadjes meer aan die heb ik er weer aan gesoldeerd
Reacties
Re: dynamo aansluiten
Geplaatst: 15-11-2009 10:45 uur, door Erwin de Vries Hallo Hendrik,
Kijk eens op de site van porchediesel.steroefx klik dan op de link material sammlung Hier zie je veel oud materiaal zoals foto en folders ,maar ga helemaal naar beneden daar vind je werkplaats boeken Succes Erwin.
Geplaatst: 18-11-2009 17:00 uur, door martin ik heb wel een electrisch schema
van een ander type volgens mij verschilt dat niet qua aansluitingen
Geplaatst: 19-11-2009 19:26 uur, door HENDRIK das mooi, kun je hem versturen via e-mail?
(hkuiper@live.nl) bvd. Hallo allemaal,
heb van het weekend mn kleppen deksels eens los gehaald en wat ik zag was allemaal dikke zwarte derrie en het leek wel roet op de klepveren. volgens mij zijn de klep geleiders versleten. Heeft iemand ervaring met deze omschrijving. Wat moet ik eerst doen om de boel te controleren alvorens ik alles uit mekaar ga halen. Groet Erwin. Reacties
Re: klep geleiders A122 1954
Geplaatst: 03-02-2011 18:03 uur, door Adrie Als volgt te werk gaan. Cil-kop demonteren kleppen demont. geleiders richting de zuigerkant uit persen.Voor het persen de hoogte meten aan de kant van de veer.(opschrijven) Inpersen van de kant klep veer tot de maat die je gemeten heb.succes
Hallo, mijn naam is Rijk
Ik ben een porche Standard 218 aan het op knappen maar ik mis onderandere een moer.Het betreft de moer bij een voorwiel,die boven op de met rubber ringen geveerde as zit.De maat is M27 bij1.5 Volgens mijn onderdelen boekje is het bestelnummer 40254 Mijn vraag is,Heeft of weet iemand waar ik zo,n moer kan kopen? Hoor het graag. Gr.Rijk Reacties
Re: Moer standard 218
Geplaatst: 18-10-2009 16:26 uur, door Tarzan Betreffende moer heeft bestelnr 149040190 bij Granit classic parts en kost hier E2,90
Wie heeft er onderdelen te koop van een porsche diesel super 339;
zitting, uren/toerenteller, 1x voorvelg, treeplanken, trekhaak voor en achter, stuur, heflatten. Laat maar eens horen als je iets weet!!! Reacties
Re: Porsche Diesel 339 onderdelen
Geplaatst: 18-10-2009 16:37 uur, door Tarzan Bijv. Granit classic parts: stuur bestnr 1550264906116, E69.40
Ook div. plaatwerkdelen, alles (het meeste dan) is gewoon nieuw leverbaar.
Geplaatst: 25-11-2009 19:58 uur, door Jeroen Hoe kun je daar bestellen?
Moet je dan inloggen?
Geplaatst: 15-09-2010 22:06 uur, door patrick frederiks ik heb hier nog een mooie zitting van een porsche diesel 339
rood met een gele bies afgezet met het ingestickte opschrift PORSCHE DIESEL u kunt contact met mij opnemen tel. 06-14148926 of pghfrederiks@home.nl mvg. patrick frederiks Wie kan er mij helpen aan een foto of bestand om de sticker na te maken op de zitting voor mijn Porsche Junior tractor.
hj.bos@wolmail.nl Reacties
Re: Porsche Diesel Sticker
Geplaatst: 22-09-2009 21:10 uur, door Bertie Strootman Misschien kan ik daar wel aankomen.
Re: Porsche Diesel Sticker
Geplaatst: 23-03-2011 09:29 uur, door rudy wispa heeft ze ook
Hallo Sebastiaan, de antwoordknop bij jou vraag werkt niet, dus dan maar ff zo.
Zitten de stoterstangen er niet op de kop in? De houten stift in de stoterstang kan nl. dienst doen als terugslagklepje. Reacties
Re: Geen olie bij tuimelaars
Geplaatst: 16-09-2009 21:37 uur, door jan er hoeft niet veel ollie te komen daar soms is het veel en bij een andere trekker is het maar heel weinig
het verschilt ook wel eens wat voor ollie er in het blok zit. wel zorgen dat de buisjes goed open zijn
Geplaatst: 17-09-2009 17:21 uur, door sebastiaan poppe hallo,
op zijn kop erin kan niet, want er zit een bolle kant op (bovenzijde, valt in tuimelaar) en een holle onderzijde. Ook zijn de kanalen door de stoterstangen schoon. Als ik met de stoterstang schudt, blijft het busje erin wel eens hangen, zou dit misschien het probleem zijn? En hij geeft alleen olie bij beide uitlaatklepjes, maar bij de inlaatklepjes zou toch ook iets moeten komen al is het misschien niet veel? Alvast bedankt! Groet sebas
Geplaatst: 12-02-2010 20:19 uur, door marcel. hallo. had het zefde plobleem met mijn a122,maar daar zaten degelijk de stotersstanger er ok de kop in,er zit geen verschil in boven of onderzijde.
allebei een bolle kant. kun je testen om er even met lucht door te blazen.
Geplaatst: 28-03-2010 10:54 uur, door Erwin Hallo allemaal,
Bij mijn stoterstangen heb ik de houten stokjes er uitgehaald heb dit met Jens Senger besproken en die zei dat het geen kwaad kon,het hout was helemaal versleten. Mijn stoterstangen zijn aan bijde zijde gelijk. Allgaier A122 1954.
Geplaatst: 28-03-2010 21:51 uur, door martin zover als ik weet hoort er maar bij 1 van de 2 kleppen olie uit de stoterstang te komen
![]()
Geplaatst: 29-03-2010 15:58 uur, door Tarzan HAAL DIT HOUTEN STANGETJE ER NIET UIT !!!
Deze zit er nl. niet voor de grap in. Bij modellen met tandrad oliepomp is er iets meer olie beschikbaar, dus mogen beide pijpjes los zijn zonder dat dit ten koste gaat van de oliedruk, Maar modellen met plunjerpomp hebben maar zo'n zeilig klein beetje olieopbrengst, dat het een eeuwigheid zou duren voordat alle stoterstangen volgepompt zijn en er eindelijk oliedruk zal onstaan, en de tuimelas gesmeerd wordt.
Geplaatst: 29-03-2010 16:04 uur, door Tarzan er was een regel weggevallen:
De houten stift zit er dus in om de "loze" inhoud van de stoterstang op te vullen, zodat dit kanaal nauwer wordt. Hallo forumleden!
Nu heb ik mijn porsche standard 218 weer in elkaar, alles is mooi schoon en gespoten, alleen nu valt het mij op dat ik alleen door de eerste stoterstang (aan de distributiekant) olie heb, en bij de andere 3 niet. De stoterstangen zijn niet verstopt. Wie weet er hoe dit probleem op te lossen? Groeten sebas Nog geen reacties aanwezig
Ik krijg mijn tractor na de winter niet meer aan de praat. De dieselleiding op diverse plaatsen losgemaakt. Krijgt bij starten rel. weinig diesel op de leiding. Ik heb verder niet zoveel verstand van deze zaken. Is het raadzaam om hem te repareren of toch maar te verkopen aan een liefhebber van dit merk.
Ik gebruikt hem alleen maar om de rijbak met een triltandcultivator te slepen. Reacties
Re: Porsche Export
Geplaatst: 25-08-2009 19:55 uur, door hielkema gooi de diesel tank maar eens helemaal vol een 90% kans dat hij zo aanslaat
maar als u hem wil verkopen mag u mij mailen
Geplaatst: 25-08-2009 21:24 uur, door Tarzan Een trekker die alleen voor de hobby wordt gebruikt, word niet zo heel vaak bijgetankt.
Mischien was de laatste tankbeurt van vorig jaar nog met zomerdiesel, en is die in de winter (bij vorst) uitgevlokt? In zo'n geval kan het brandstoffilter best wel eens vol zitten met witte drab. Hiermee is dan verklaard dat je niks teveel brandstof krijgt. Als je het filter vervangt, kan er ook nog best wel van die prut in de tank zitten. meestal valt dit wel mee, maar zou jammer zijn van je nieuwe filter. Een beetje uit de tank over je hand laten lopen en kijken of er witte vlokken in zitten.
Geplaatst: 25-08-2009 21:33 uur, door Tarzan Als je toch met je trekker bezig bent, kijk dan meteen ff voor mij hoe om de cil. bussen erop staan (koelribben tellen)
![]() Zie ook mijn forum vraag van een paar vragen terug. bedankt alvast.
Geplaatst: 05-09-2009 14:42 uur, door Wout bedankt voor jullie reacties. Voor Hylkema, wat is zo'n porsche ongeveer waard bij verkoop?
Geplaatst: 08-09-2009 11:35 uur, door johan hielkema geen idee de prijzen lopen uiteen, en is maar net wat de liefhebber er voor wil geven.
maar een super export zal wel 2200 a2500euro moeten kunnen opbrengen
Geplaatst: 13-02-2010 11:14 uur, door porsche 329 export Hallo,
Heb nog een porsche 329 export staan. Heeft iemand interesse? 0651183756 hallo, ik ben op zoek naar een drijfstang voor mijn porsche A133 maar kan deze nergen vinden
Reacties
Re: drijfstang
Geplaatst: 19-08-2009 21:50 uur, door hielkema wij hebben nog wel liggen volgens mij
hallo mannen,
Ik ben in het besit van een Allgaier A122 uit 54. Kan iemand mij vertellen wat voor type bak dit is? Op de bak staat het nummer L2.20513.6:29 Tevens ben ik op zoek naar onderdelen voor de bak zelf ,zoals de as die van de koppeling de bak in gaat. met vriendelijke groet, Erwin. Reacties
Re: welk type bak is het
Geplaatst: 14-07-2009 20:34 uur, door Tarzan Dit is geen antwoord op jou vraag, maar de as die van de koppeling naar de transmissie gaat heet een price-as.
Geplaatst: 19-07-2009 23:59 uur, door Erwin inmiddels is het mij bekend wat voor bak het is GL2.20513.6:29
GL =Getrag Ludwigshaven 20513 =bak nummer 6:29 = overbrengings verhouding
Geplaatst: 23-07-2009 20:30 uur, door Tarzan Een Getrag dus. Mischien dezelde als van de std. 217?
Geplaatst: 23-07-2009 23:43 uur, door Danny Een A122 heeft bij mijn weten zeker geen versnellingsbak van getrag, maar de gewone 5 versnellings allgaier bak.
Getrag zit normaal in de standard T.
Geplaatst: 25-07-2009 21:14 uur, door Tarzan Beste medehobbyisten,
De Allgaier A122 is gebouwd va maart 1953,en er zijn er +/- 2100 van. Geleverd met een ZF, Getrag, of een porsche-5-gang transmissie. Alleen met enkelvoudige koppeling, dus geen doordraaiende aftakas. (dezelde?) Getrag transmissies vinden we ook in: A111, A122, A133, P111, junior 108-4, AP16, AP18, AP22, P122, std AP, std H/V/U/S 218, P133, Super N/L/S/B 308, super B309. Bij al deze modellen zijn meerdere transmissies geweest. De Std T217 heeft altijd de Getrag G408 transissie. Bron: Porsche Schlepper 1937-1966 door Armin Bauer
Geplaatst: 03-08-2009 14:14 uur, door Erwin Wat weer wel uniek is dat er in een Getrag bak ook weer ZF onderdelen(na een reparatie van vroeger)kunnen zitten.
hallo,
heeft er iemand nog een belgisch inschrijvingsbewijs voor porsche liggen? liefst voor super. dries.vermeulen@dhl.com +32.495.543.171 Nog geen reacties aanwezig
hallo,
kan iemand me helpen aan het model van starter dat staat gemonteerd op een 318L? indien ik het type weet kan ik er eentje beginnen zoeken. mvg, dries Reacties
Re: type startmotor 318L
Geplaatst: 08-07-2009 14:30 uur, door dries sorry,
mailadres: dries.vermeulen@dhl.com +32.495.543.171
Re: type startmotor 318L
Geplaatst: 08-07-2009 17:15 uur, door Danny Op de mijn super L zit de volgende startmotor: Bosch EID 1,8/ 12 R99
te koop aangeboden nette porsche standart
met hef aftakas maaibalk aandrijving netjes in de verf weinig roest geveterde stoel zonder accu interesse stuur een mail (evt tel nummer ) naar elk_luuk@msn.com en aangeboden maaibalk voor in de hef aftakas aangedreven werkt goed interessen stuur een mail (evt tel nummer ) naar elk_luuk@msn.com Reacties
Re: TE KOOP posche standart 238
Geplaatst: 24-01-2010 21:55 uur, door johan test
Re: TE KOOP posche standart 238
Geplaatst: 23-03-2011 19:27 uur, door porsche_419@hotmail.com wat wil je voor de maaibalk hebben en is hij orgineel voor de porsche
![]() Hoe krijg ik de dynamo van een p111 los, ik heb precies gedaan wat er in het werkplaatshandboek staat en er zit een heel klein beetje beweging in maar dat is dan ook alles.
Wie kan mij verder helpen? Reacties
Re: dynamo P111
Geplaatst: 19-07-2009 23:33 uur, door Herme Ik heb hem los, zat veel rommel tussen waarop hij vast bleef plakken.
Bij demontage niet goed gekeken HOE OM de cil. bussen geplaatst waren. Aan 1 kant lopen de koelribben nl iets verder door dan aan de andere kant.
WIE GEEFT RAAD ? Reacties
Re: cilinder bussen
Geplaatst: 10-07-2009 21:50 uur, door wim v d h de korste kant van de koelribben naar elkaar toe
Geplaatst: 13-07-2009 21:26 uur, door Tarzan ja, met de "platte" kant naar elkaar, anders past het nooit.
maar dan kun je ze nog op 2 manieren eropzetten, nl met de 8 koelribben zijde of met de 10 koelribbenzijde naar de koelluchttunnel gericht. (zit daar dan verschil in? JA, daar zit verschil in!)
Geplaatst: 07-03-2010 19:41 uur, door Tarzan Even deze vraag opnieuw onder de aandacht brengen. heb nl. nog geen antwoord gevonden.
Geplaatst: 11-03-2010 19:57 uur, door carien gewoon kijken of de drijfstang kan draaien. die beweegt door de vierkante uitsparing onder aan de cilinder. anders kan die geen slag maken.
Geplaatst: 14-03-2010 18:57 uur, door Tarzan Dat klopt, maar dan nog past de bus op 2 manieren. Je kan hem er alleen op zetten met de uitsparingen in de dwarsrichting, maar dan kun je 'm nog 180 graden draaien. Het verschil zit m in de koelribben!
Geplaatst: 18-03-2010 19:13 uur, door Jeroen Ik kan je eventueel wel enkele foto's sturen van mijn motor, die zit nog in elkaar. Als je daar niks mee kunt kan ik mischien zelf wel even de koelribben aan de binnen en buitenkant tellen.
Geplaatst: 19-03-2010 12:24 uur, door Tarzan Graag.
Mischien is dit net zo handig over de telefoon? 06-51 16 91 82
Geplaatst: 24-03-2010 20:14 uur, door Jeroen Ik heb m'n trekker niet aan huis dus dat is niet zo heel handig.
Geplaatst: 25-03-2010 12:32 uur, door martin ben je er al uit..??
Geplaatst: 26-03-2010 19:18 uur, door Tarzan Nee, nog niet.
Geplaatst: 27-03-2010 17:15 uur, door martin ik heb het nummer gebeld wat je hebt opgegeven maar wordt niet beantwoord .als het goed is heb je nu mijn nummer ook dus als je wat wilt weten mag je me wel bellen .succes
hallo, ik krijg van de allgaier 122 het wiel van de handrem er niet af.
heb de 2 stiften er wel uit ,maar het wiel wil er nog niet af. iemand een goed idee? Reacties
verwijderen handremwiel? a122
Geplaatst: 13-05-2009 22:27 uur, door rob ik zou zeggen spuit er wat kruipolie op en neem het eraf met een polietrekker. kan vastzitten van het vuil, of er zit nog een kogellager bij.
hallo, wie heeft er nog een dashboard liggen voor de allgaier 122? de mijne is aan de zijkant stuk. of wie weet waar je deze nog nieuw kunt krijgen?(waar ook het stuurhuis doorloopt)
Reacties
Re: allgaier 122
Geplaatst: 09-05-2009 15:58 uur, door pors stuur maar een email naar de web beheerder die weet misschien nog wel een
Re: allgaier 122
Geplaatst: 02-02-2010 18:07 uur, door wim hoi bij de weblinks op deze site staat een link bij vna een duitser met onderdelen die verkoopt ze nog nieuw ( zijn wel duur )
gr wim hallo ,ben sinds kort in het bezit van een porche, maar et zit geen typeplaatje meer op, op de wisselbak staat,22-4-55, en aan de zijkant bij de oliedop staat 122 2782
en iets daarvoor staat 122 2798 is dit dan wel een porsche of toch een allgaier? Reacties
Re: porsche 122
Geplaatst: 03-05-2009 09:11 uur, door pors dat is een allgaier een van de laatsten
in 1955 heeft edwin-allgaier alles verkocht aan porsche
Geplaatst: 03-05-2009 18:20 uur, door marcel. hallo, en is er dan nog een andere manier om daar achter te komen? er zit onder de rode lak inderdaad wel groene verf, maar bij porsche deden ze eerder toch ook wel overspuiten in de beginjaren?
en er zit op de mijne een motorkap van een porsche dus misschien de verkeerde kap?
Geplaatst: 03-05-2009 21:00 uur, door Karel Het is 100% een Allgaier. In 1955 mag Allgaier de boel dan wel verkocht hebben aan Porsche, maar er zijn van dit type méér dan 1000 exemplaren verkocht onder de naam Allgaier (122/4xxx)
Geplaatst: 04-05-2009 05:54 uur, door marcel oke duidelijk.
dus hoort hij groen te zijn? en wie weet er dan nog waar ik ergens aan een strakke allgaier motorkap kan komen? en enige informatie van dit model? alvast bedankt.
Geplaatst: 04-05-2009 21:06 uur, door Karel Wat het kleur betreft, dat beslis je zelf; in Duitsland waren ze groen, in Nederland rood, in België en Frankrijk oranje, Oostbloklanden lichtblauw,...
Wat info betreft; bij Schwungrad vind u zeker wat u zoekt. for my Porsche Allgaier A122-1953 mod.
Can somone help me with this part and what will it cost? Can someone tell me what was the original colour for this modell? Reacties
allgaier
Geplaatst: 17-05-2009 23:00 uur, door s.p.clerx for parts you can go jens senger in germanywww.senger-traktorteile.de
and ake brunnegard sweden www.brunnegard.se check for more details:www.porsche-diesel.de best regards s.p.clerx hallo
ik heb een paar vragen over een porsche 238 tractor die ik onlangs heb gekocht 1 een hoeveel ampère accu moet er in 2 heeft een 238 een vloeistof koppeling 3 zou iemand mij aan een werkplaats handboek kunnen helpen ( evt digitaal elk_luuk@msn.com) Reacties
Re: PORSCHE 238
Geplaatst: 03-05-2009 10:50 uur, door pors de 238 heeft wel een vloeistof koppeling
en de accu advies miniaal 80 ampere
Geplaatst: 03-05-2009 10:52 uur, door pors werkplaats handboek
stuur een mail naar de webbeheerder
Geplaatst: 03-05-2009 21:31 uur, door luuk hoe zit het met de achterbrug
en ik heb er een maaibalk aandrijving op maar heeft of weet iemand nog een maaier te liggen ![]()
Geplaatst: 11-05-2009 21:11 uur, door Tarzan Wat betreft de accu: de 238 std. is geleverd met 2 accu's van 6 volt, 88 Ah.
vandaar ook de vreemde afmeting van de accubak.
Geplaatst: 13-05-2009 17:41 uur, door luuk ik heb er nu een accu is zitten dit is een 12 v 88 ah hierop gaat de start motor goed rond kan dit geen kwaad ??
![]()
Geplaatst: 13-05-2009 20:39 uur, door Tarzan Dit kan geen enkel kwaad, de accu MOET 12V zijn (2x6=ook12), de grootte van de accu maakt eigenlijk niet zoveel uit voor het functioneren, zeker niet in de zomer.
Het aantal Ah's van de accu is de "tankinhoud" vd accu, dwz hoeveel seconden/minuten kan de accu het volhouden om de motor rond te draaien totdat de accu leeg is. Dus: geen zorgen, maakt niks uit! Alleen voor de perfectionisten onder het restauratievolk is het natuurlijk leuk om de trekker exact zo te assembleren als dat ze in 1962 door de fabriek geleverd zijn. Veel Toerrit plezier!!!
Geplaatst: 13-05-2009 20:43 uur, door Tarzan De "ouderwetse" 6 volt accu's zijn nog gewoon nieuw te krijgen.
Geplaatst: 15-05-2009 17:21 uur, door luuk v elk bedankt voor uw reactie ik laat dan mooi mijn 12v accu er instaan
kan in de achterbrug ook gewoon 15w40 olie of MOET er hydroliek olie mvg luuk
Geplaatst: 26-01-2012 11:45 uur, door R Zemann nee juist dikke olie het liefst 80W 90
is het beste maar 75W 90 kan ook hallo
wij zijn op zoek naar 1 voor wiel voor een super export heeft toevallig iemand er 1 liggen of weet mischien iemand waar we dr 1 kunnen vinden mvg nol kennis Reacties
Re: super export
Geplaatst: 22-09-2009 21:21 uur, door Bertie Strootman heb je er al een gevonden? Ik zoek er ook één.
06-29544345 waar kan ik de aanhaalmomenten vinden zodat ik weet met welke kracht ik bepaalde onderdelen moet vastzetten? groetjes aan de oldtimersliefhebbers
Reacties
Re: aanhaalmoment
Geplaatst: 11-05-2009 21:41 uur, door Tarzan Ik heb wel een lijstje met aanhaalmomenten, helaas niet van de ap motor.
Wat zoek je? graag email adres.
Geplaatst: 17-05-2009 16:20 uur, door Ruud Hallo Tarzan, ik ben op zoek naar het aanhaalmoment van de cilinderkopbouten van een junior.
Bij voorbaat dank r-v-veenedhotmail.com
Geplaatst: 08-06-2009 15:45 uur, door Tarzan Sorry dat het even duurde, ik moest ook ff zoeken.
aanhaalmomenten in kgmeters. cilkopmoer 5,5 drijfstangbout 6,5 contragewicht 10,5 hoofdlagerring 4,5 verstuiver in houder 6 verst.houder in cilkop 8
Geplaatst: 08-06-2009 15:50 uur, door Tarzan Beste Ruud, als je een mailadres geeft, zorg dan wel dat het klopt.
Maar zo vindt je het ook wel denk ik.
Geplaatst: 15-06-2009 21:58 uur, door Ruud ed = @ moet kloppen, gedaan i.v.m. spam maar heb de gegevens gevonden bedankt voor de moeite.
Ruud Ik heb iets gelezen over een thermostaat in een porsche trekker? die zit op het uitlaatspruitstuk en zou iets regelen met de koel van...
Wie kan mij hier meer over vertellen want ik heb wel het werkplaatsboek, maar hiermee kom ik er niet aan uit. wie kan mij helpen Reacties
Re: thermostaat 218
Geplaatst: 20-04-2009 22:29 uur, door Jeroen Ik heb er ook al eens van gehoord. Er zit bij mij namelijk ook wat op het spruitstuk van de 218 en toen ik dat navroeg zou dat een thermostaat kunnen zijn. Meer weet ik er echter niet over. Het klopt in ieder geval dus wel.
Geplaatst: 27-04-2009 23:58 uur, door Sebas Ja ik ben er inmiddels achter dat de thermostaat op het uitlaatspruitstuk zit, en deze stuurt via een kabel zoals de remkabel op je fiets een klep aan die hierdoor de lucht toevoer vanaf de ventilator begrenst...
Nu zoek ik dus iemand die nog een thermostaat of in ieder geval zo een klepje heeft liggen. Groeten sebas
Geplaatst: 07-05-2009 20:13 uur, door Jeroen Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik heb zelf bij mijn trekker geen kabel gezien en ook geen gat waar deze in de motor zou kunnen verdwijnen. Heb je daan foto's van toevallig ?
Groeten Jeroen
Geplaatst: 09-05-2009 22:48 uur, door poppe op t moment ligt heel de porsche in stukjes
![]() Voor foto's zie: .traktorwereld.nl/Restauratie/Sebastiaan/porsche_standard_218.html hallo, ik wil graag de kleppen stellen van onze porsche 218... weet iemand wat de klepspeling hiervan moet zijn?
Reacties
Re: klepspeling porsche 218
Geplaatst: 16-04-2009 15:23 uur, door Sebastiaan 0.25 mm voor in en uitlaatklep, bij koude motor.
Re: klepspeling porsche 218
Geplaatst: 23-04-2009 16:07 uur, door martijn okee. bedankt
![]() hallo, ik heb een porsche A122 uit 1956 en heb een onderdelenboekje van een porsche A122 uit 1953 maar dat kom niet volledig overeen, vooral de lift niet. kan iemand mij hier mee helpen zodat ik die lilft kan herstellen. dank u.
Reacties
Re: onderdelenboekje A122
Geplaatst: 12-04-2009 23:00 uur, door A3 hallo,
heb je evt een foto misschien heb ik de juiste afbeelding Wegens ruimte gebrek hebben wij een Algaier A111 te koop.Helaas is de maaibalk er in het verleden afgehaalt en niet meer te vinden.Loopt als een lier.Bouwjaar is 1953 en we hebben het orginele instruktieboekje er bij.Alleen bellen als je serieuze belangstelling hebt .06-28917119
Reacties
Re: Te koop Allgaier A111
Geplaatst: 05-04-2009 20:45 uur, door tom van waar ben je ergens, kan ik eens komen kijken?
Geplaatst: 06-04-2009 22:46 uur, door Henk Zuid-oost Drenthe en ja je mag komen kijken.Bel me maar voor een afspraak.
Geplaatst: 11-04-2009 19:03 uur, door grt s.p.clerx heeft u enige richt prijs voor deze allgaier
Geplaatst: 11-04-2009 20:53 uur, door Henk Richtprijs is de marktwaarde.
Geplaatst: 12-06-2009 23:21 uur, door Henk Dubbink Bovenstaand telefoonnummer klopt niet.
Heb je belangstelling dan kun je het hier kenbaar maken. kun je van porsche AP 17 en A 122 nog alle onderdelen krijgen, zo ja waar kan ik die vinden? dank u.
Reacties
Re: onderdelen porsche
Geplaatst: 11-04-2009 18:56 uur, door s.p.clerx onderdelen is geen probleem kijk op de site van jens senger in duitsland
Geplaatst: 12-04-2009 00:33 uur, door rob wat is de site van die jens?
Geplaatst: 12-04-2009 23:01 uur, door A3 misschien haay in polsbroek?
Geplaatst: 20-04-2009 22:31 uur, door Jeroen Heeft deze meneer de Haay ook een emailadres of is deze alleen te bereiken via de telefoon ? Ik heb namelijk ook nog onderdelen nodig, en iemand kon me alleen de naam vertellen.
Geplaatst: 17-05-2009 23:05 uur, door s.p.clerx kijk op www.senger-traktorteile.de
www.porsche-diesel.de www.treckerparts.de
Geplaatst: 19-05-2009 21:19 uur, door pors je kan ook een email naar porsche-traktoren sturen die hebben ook wel onderdelen
Geplaatst: 03-06-2009 10:55 uur, door Jeroen Ik weet dat zij ook onderdelen hebben, alleen ik ben op zoek naar iemand die onderdelen heeft en ze ook wil versturen. Niet iedereen wil dat, wat ook te begrijpen is want als het niet goed is dan is dat weer negatieve reclame voor hen.
Ik heb het formulier op Jens z'n site ingevult, kreeg ik een mail terug, die weer beantwoord en vervolgens niks meer ervan gehoord. Jammer.
Geplaatst: 06-06-2009 23:48 uur, door sebastiaan Ik heb vorige week nog onderdelen besteld bij jens, en lagen binnen een week bij mij op de mat!
No problem dus, ![]()
Geplaatst: 19-06-2009 10:11 uur, door Jeroen Dan ga ik het nog maar eens een keer proberen. Hoe heb jij bestelt, via het formulier op z'n site of via een emailadres.
Ik zou er zelf namelijk ook graag willen bestellen omdat ik er veel goede dingen van heb gehoord. Maar hij begreep niet direct wat voor onderdelen ik nodig had, toen stuurde ik foto's en kreeg geen antwoord.
Geplaatst: 19-06-2009 23:27 uur, door ACB Vanmiddag bij de Haay in Polsbroekerdam geweest. Heb zelf een motorkap en 2 spatborden nodig voor mijn Super 308N maar wilde mij niets verkopen al heeft hij genoeg staan. Hij heeft ongeveer 180 Porsche trekkers staan in 3 schuren. De trekkers wil hij graag kompleet houden om ze ooit nog eens te restaureren. Zelfs een komplete Master, een stuk of 15 heeft hij er staan, wilde hij me niet verkopen. 200 jaar hoopt hij te worden om dat alles af te krijgen. Of dat gaat lukken valt nog te bezien, als hij er 1 verkoopt koopt hij er twee voor terug.
Desalniettemin toch leuk om de verzameling van deze man te zien al is het een onwijze bende op het erf en in de 'werkplaats'. En hij weet er erg veel over te vertellen. De motorkap en spatborden ga ik nu zelf opknappen, of heeft iemand nog iets liggen van een 308N? Groeten, Arco Boerefijn.
Geplaatst: 25-06-2009 15:24 uur, door sebastiaan ik heb toen bij jens gewoon via het formulier besteld,
Nu heb ik nog via google een site gevonden, firlbecke ersatsteile. Webshop is nog niet af, maar op ebay.de staat ook veel spul van hun. Als je naar hun je vragen mailt heb je binnen een dag antwoord. Heb hiernog niet besteld, ga dit wel doen, interessante prijzen!
Geplaatst: 28-06-2009 23:24 uur, door Jeroen Oke, nou ik heb het nu voor de 2e maal gedaan en nu hoor ik helemaal niets meer terug. Vreemd.
Inderdaad een interessant adres, deze ga ik nog even wat verder bekijken.
Geplaatst: 06-07-2009 00:48 uur, door s.p.clerx vreemd wij hebben een complete achterbrug gekocht bij de haay geen probleem.je kan nieuwe spatborden kopen voor een 308 maar die zijn niet goedkoop.wij hebben ze nieuw laten maken
van een allgaier a133 passen ook op een 308. grt s.p.clerx kijk trouwens op de site van porsche-diesel-club in duitsland staan veel adressen op
Geplaatst: 14-07-2010 21:53 uur, door Wim Venekamp Hallo,
Ik heb ook wel eens problemen met het beantwoorden van vragen aan Jens Senger. Wat je het beste kunt doen is bellen, mijn ervaring is dat het dan meestal wel lukt. Ook heb ik wel eens onderdelen in Oostenrijk besteld. De naam staat hieronder, hij heeft een Porsche tractorenmuseum. Mijn ervaring is dat hij altijd reageert en beslist niet duureder is dan Jens Senger. Hij heeft ook een Website, kun je ook eens rondkijken. Als je besteld ben ik benieuwd hoe het gegaan is. Gerhard Lackner [Gerhard.Lackner@traktormuseum-lackner.at] Gr. Wim Venekamp w.venekamp@kpnplanet.nl hallo,
Kun je een standard 218 ook slepen als je hem in zn vrij zet? Hij moet van de ene stalling naar de andere (+/- 1 km) maar kunnen de motor niet starten vanwege revisie. groeten sebas Reacties
Re: Slepen 218
Geplaatst: 10-03-2009 15:12 uur, door johan in z,n vrij kan er niks gebeuren en kun je hem gerust slepen
Geplaatst: 23-09-2011 09:20 uur, door R Zemann dat zou ik niet doen als er een vloeistof koppeling in zit want dat gaat zeker fout is zeer slecht voor de trekker ook al is het van kruip kruip en nog eens kruip
Geplaatst: 25-09-2011 21:49 uur, door johan slepen kan gerust en is niet slecht voor de vloeistofkoppeling
zodra deze in de vrij staat. bij lopende motor draait immers de vloeistofkoppeling ook!!! Hallo,
Wie kan mij aan een werkplaatsboek helpen voor de 218? We willen de trekker restaureren, maar een boekie is wel fijn! Reacties
Re: 218 standard
Geplaatst: 12-04-2009 23:09 uur, door A3 Hallo,
Ik heb wel een boek liggen standard Star. onderdelen boek. ook een werkplaatshandboek. ik verkoop alleen copy's
Re: 218 standard
Geplaatst: 16-04-2009 15:25 uur, door sebastiaan ik heb inmiddels een boek uit duitsland, !
maar toch bedankt! hallo,
zoek porsche met snelgang, liefst 318 of 319 maar 2 cyl is ook ok laat maar iets weten.. dries.vermeulen@dhl.com Nog geen reacties aanwezig
hallo
een vriend van mij heeft een porsche super n 308 in de schuur staan van 40 pk deze is in werkende staat aleen plaatwerk is slecht wat lijkt u een goed prijs ( is er goed aan onderdelen van een 308 te komen ??) Reacties
Re: n 308
Geplaatst: 05-03-2009 20:46 uur, door BJ kun je er een foto van maken en mailen naar hiel047@hetnet.nl kan ik hem even bekijken zet je tel nr er dan ook even bij.
Geplaatst: 06-03-2009 07:50 uur, door hielkema wij willen hem eventueel ook wel kopen als de prijs goed is mail anders maar even naar de web beheerder
Geplaatst: 06-03-2009 09:42 uur, door jan ik ga vanavond kijken en hem denk ik ophalen en daarna weer doorverkopen is 1000 euro een goede prijs met heffffff
Geplaatst: 09-03-2009 15:07 uur, door dries is hij te koop ?
dries.vermeulen@dhl.com
Geplaatst: 23-03-2011 19:23 uur, door porsche_419@hotmail.com welke grote band heeft hij en welk bouw jaar stuur me anders een foto
Kan iemand mij helpen aan het schema van een junior ???
We hebben een nette trekker staan , alleen is bijna alle bedrading weg , met een volle accu kun je hem nog wel starten maar hij gloeid niet en laad ook niet op , olie druk en temp werkt ook niet . Reacties
schema junior
Geplaatst: 15-02-2009 21:41 uur, door jan www.wispaoldtimers.nl/oude_site/dutch/framesetnl.htm
hier kan je een schema vinden
Re: schema junior
Geplaatst: 16-02-2009 19:53 uur, door Bas oke , bedankt .
Ik ga is ff kijken Gr Bas hallo, hoeveel speling mag er tussen de kleppen zitten?
Reacties
Re: afstellen motor ap17
Geplaatst: 08-02-2009 18:24 uur, door hielkema klepspeling is 0,2mm in en uitlaat bij koude moter
hallo
ik ben bezig met aankoop van 2 porsche Standard tractoren type : AP 22 BOUWJAAR 1958 218 BOUWJAAR 1959. waarvan een een sloper wat lijkt jullie een normaalen prijs voor deze tractoren samen en zijn deze types standaard uitgerust met hef en als er geen hef (arme )opzit zit dan de pomp en zo er wel in zodat ik alleen de arme mis?? Reacties
Re: porsche 218, ap22
Geplaatst: 04-02-2009 21:19 uur, door johan 1200euro voor beide
Geplaatst: 06-02-2009 16:57 uur, door luukas weet niemand iets van de hef
?
Geplaatst: 06-02-2009 19:28 uur, door Karel Ik begrijp de vraag niet goed????
Een hef was optie. Als er geen hef op zat, was er ook geen pomp, geen armen,geen leidingen, geen bediening,... gemonteerd. Ik zag deze tractoren ook te koop staan, maar koop ze veiligshalve niet.
Geplaatst: 06-02-2009 19:54 uur, door luukas Ik zag deze tractoren ook te koop staan, maar koop ze veiligshalve niet.
???
Geplaatst: 16-04-2009 15:28 uur, door sebastiaan hef was een optie volgens mij, zit deze er niet op dan zit er ook geen pomp op, en moet je er dus alles bij zien te vinden.
Hallo allemaal,
Bij onze 218 is de vrije slag van de koppeling minimaal (0,5 cm) Is dit nog bij te stellen, heeft dit te maken met de vloeistof koppeling? Iedere porsche 218 heeft toch een vloeistof koppeling? Soms wil de trekker ook niet in alle versnellingen, bijvoorbeeld wel in zijn 1 maar dan niet in de 2 en 3. Soms kan ik hem wel in zijn 5 zetten, maar dan gaat hij niet rijden of hij blijft nog achteruit rijden. Rara, wat is dit? Als u iets weet, graag antwoord met vriendelijke groet, sebas Reacties
Re
Geplaatst: 24-01-2009 20:58 uur, door jan als er te weinig olie in de vloeistof koppeling zit slip die ook dus dat zou ik eerst even controleren
wie kan mij helpen met mijn porsche ik heb toen ik net mij trekker rijbewijs heb gehaald een porsche supper export gehaald maar de ik wou graag meer willen weten over de agterbrug van deze trekker en of die hetzelfde van een deutz 4005 en ofer ook nog voor spatborden bij hooren en wie der dan nog een paar weet
Goede avond,
Is hier iemand die het bedradingsschema van een porsche 218 standard heeft? Ook zou ik olie willen verversen, maar wat voor olie moet erin, en wat voor olie gaat er in de achterbrug, en hoe tap ik die af/vul ik die bij? Ik had ook nog iets gelezen over de olie bijvullen in de koppeling, en heb het dekseltje open gehad, maar hoe krijg ik de vulplug precies voor dat gat? Mvg. Reacties
Re:
Geplaatst: 03-01-2009 19:20 uur, door jan kijk eens wispaoldtimers daar staat een schema op
ik doe ik de motor 15w40 en in de achterbrug 85w90 de vulplug krijg je voor het gat door het vliegwiel te draaien
paar vragen over porsche 218
Geplaatst: 03-01-2009 20:28 uur, door sebastiaan Ja, ik weet dat je dan het vliegwiel moet draaien, maar hoe draai je dat dus, want ik heb een paar keer kort aan de startknop getrokken, maar dan vliegt hij er steds voorbij..
![]()
Re
Geplaatst: 03-01-2009 21:04 uur, door jan steek b.v. een schroevendraaier door het gat en draai zo de plug voor het gat
aan de onderkant zit ook nog een gat als je nils wil beschadigen ![]() je vroeg ook nog waar je de olie van de achterbrug moest bijvullen, dat doe je door de plug op het deksel bij de versnellings pook versnellingsbak en achterbrug is eengeheel ![]()
Re:
Geplaatst: 03-01-2009 21:11 uur, door sebastiaan Mooi dat gaat dan wel goedkomen,
maar is er nu ook nopg iemand met een bedradingsschema, zodat ik het gloeisysteem enzo kan nakijken? : ![]()
Re
Geplaatst: 03-01-2009 22:16 uur, door jan www.wispaoldtimers.nl/oude_site/dutch/framesetnl.htm
![]()
Re:
Geplaatst: 04-01-2009 20:03 uur, door sebastiaan Ow, lekker helder van mij, ik had dat even gemist van wispa oldtimers, maar ik heb het nu gevonden jah!
Hartelijk bedankt voor de info, ![]() weet iemand hoeveel volt een gloeibougie van een standard 218 is
het is een beru 318 gen Reacties
gloeibougie
Geplaatst: 24-01-2009 21:00 uur, door jan is er niemand die het weet
![]()
Re: gloeibougie
Geplaatst: 28-01-2009 19:15 uur, door hielkema 318gen beru 311a137 bestelnr. 00.31582.01
er zijn meerdere soorten ook tropen uitvoering meestal staat het wel op de bougie hallo met gerard. we zijn de bedrading aan het leggen op een a 111. alles was weg. nu is mijn vraag,wie weet hoe het lampje aan gesloten moet worden dat van het automaatje komt van de dijnamo. ik weet dat die moet branden als de motor uit is, en uit gaat als die loopt. wie kan mij dit uit leggen. alvast bedankt.....
Reacties
Re
Geplaatst: 05-01-2009 18:40 uur, door jan www.xs4all.nl/~pa3dlp/klemaanduiding.htm
kijk hier maar eens op Hallo
mijn vader heeft in 1963 of 1964 een nieuwe porsche junior 109 k gekocht serie nummer K/14225/g de tractor is in 1980 ingeruild weet iemand waar deze ractor nu is? Paul Rutten. 043-6041252 Nog geen reacties aanwezig
1
01-12-2008 20:44
Geplaatst: 25-11-2008 09:06 uur, door JJ85
Ik heb nu een Porsche Standard Star 238.
Dat viervoudige controlelampje, wat geeft dat allemaal aan? Bij mij brandt maar 1 rood lampje als ik hem op contact zet en als ik de tractor uitzet. En welke olie moet eigenlijk in deze motoren en moet er een oliefilter vervangen worden? Reacties
Porsche Standard Star 238
Geplaatst: 01-12-2008 20:44 uur, door Stefano Rood: bijlaadcontrolelampje
groen: oliedruk geel: brandstofreserve oranje: richtingaanwijzers. Oliefilter steekt er niet in. De oliecentrifuge (waar de vuldop op zit) eens openen en schoonmaken. Als je de olie aflaat, zit er op de zijkant een rond dekseltje met daarachter een zeefje. Ook raadzaam om dat even schoon te maken. hallo ik heb een standaard t staan van 1962 model met getrag boit.
deze ben ik bezig aan het restoreren , maar er ontbraken een paar dingen aan zoals :mijn boit (entre stuk),hydro heffing(ontbrak de helft),intrumenten bord ontbreekt,koplampen, dinamo,velg voorwiel (er staat 1 verkeerde op) en nog een paar kleine detais. maar heb overlaast een boit gekocht met heffing op ,maar ik kom nog de 2de helft van hydro leiding tekort. DE VRAAG IS NU kan er iemand een paar fotos door sturen (met een paar kloosops) van een porsche standard t 217-1962 van 20 pk .(rondom ,boven ,onder , in ,zoveel mogelijk) zodanig dat ik er een zicht op krijg . vriendelijke groetjes wim ps: en als iemand nog stukken heeft liggen , kan u me altyd mailen (op wimvdh1@hotmail.com) zodanig dat ik later met u kontakt kan opnemen. Nog geen reacties aanwezig
Ine
Onderwerp: Porsche Super 319 24-08-2008 Wij zoeken een Porsche Super B 319, wie heeft er een te koop of weet op welke websites ik kan zoeken in Europa? Reacties
Super B 319
Geplaatst: 11-10-2008 23:10 uur, door Stefano Hallo,
Super B bestaat enkel in de uitvoering 308 en 309, niet in model 319. bob scholten
Onderwerp: vraag 06-10-2008 hoi ik heb een vraagje over mijn porsche diesel het is een super export 3 cil. nu is mijn vraag of daar ook voor spatbortjes voor zijn alvast bedankt Nog geen reacties aanwezig
3
13-11-2011 09:32
Geplaatst: 04-10-2008 12:03 uur, door Arno van der Sluis
Mijn vader heeft een Porsche die soms nog met veel geplof de schuur uit komt. Her en der zijn er onderhand wel wat gebreken en daarom zoeken wij iemand die deze trekker weer tip top weet te maken. Kent u iemand? Dan horen wij dat graag! vriendelijke groet
arnovdsluis@hotmail.com Reacties
Restaurateur
Geplaatst: 15-10-2008 00:50 uur, door Jos Spierings Nou,
ALS U IEMAND WEET, LAAT HEM MIJ DAN OOK EVEN BELLEN. 06-53660386 bvd!! jOS
Re: Gezocht restaurateur Porsche Diesel Junior
Geplaatst: 23-11-2009 18:32 uur, door Raf Ben volop bezig aan één voor mezelf, nadien zoek ik een nieuw project & heb ik mss wel interesse. De mijne zal klaar zijn eind januari 2010 verwacht ik. Je mag altijd eens foto's opsturen en je verwachtingen. raf.claes1@telenet.be
Re: Gezocht restaurateur Porsche Diesel Junior
Geplaatst: 13-11-2011 09:32 uur, door Ulenaers Jos Hallo Raf
Ik zoek ook iemand voor restaureren van mijn Porsche AP 122 Mag ik jou adres en telefoon om eventueel eens met elkaar in contact te komen groetjes Ulenaers Jos Vrijheidslaan 25 B-3990 Peer Tel. : 011-631278 GSM : 0494-918240 e-mail : ulenaers.jos@skynet.be ik heb het huis uit het motorblok gehaald dit zit voor de dynamo.
hier in zit een soort gaffel die van buiten bediend wordt door en armpje die weer bediend wordt door het gaspedaal. nu is mijn vraag hoe moet ik dit weer vast zetten en op welke maat. als u hier iets over weet mail me dat dan. vrgr Sidney Nog geen reacties aanwezig
2
13-01-2009 19:58
Geplaatst: 11-09-2008 16:19 uur, door miche Dohmen
ik zoek een goede site of een goed bedrijf voor onderdelen voor mijn porsche tractor.
Reacties
porsche diesel standaard t
Geplaatst: 31-10-2008 19:57 uur, door wim van der hasselt halo; wim hier .
ik lees dat je nog stukken zoekt van een standaard t, ik weet dat er in kampenhout iemand is met de naam vitus , maar heb geen nr van hun . u kunt altyd eens proberen via 1207 sukses verder met u zoektocht. vriendelijke groetjes , wim
Re: Porsche Standaard T
Geplaatst: 13-01-2009 19:58 uur, door Jeroen Zou dit soms Agritechnics vitus in Kampenhout kunnen zijn ?
telefoon nr is 016655256 adres Voortstraat 14a, 1910 Kampenhout GROEN RAL 6002
----------------------------- GEEL RAL 1014 (velgen) ----------------------------- ORANJE RAL 2010 ----------------------------- ROOD RAL 3002 ----------------------------- BLAUW RAL 5005 (werktuigen Reacties
kleurencodes
Geplaatst: 03-09-2008 10:36 uur, door Jos Spierings Hoi,
Ik ben Jos uit Den Bosch. Sinds kort eigenaar van een Porsche K108H uit 1960. Ik probeer achter de kleurencodes te komen van de velgen (beige/wit?) en de carosserie (rood). Wie kan mij helpen?
Re: kleurencodes
Geplaatst: 03-09-2008 17:15 uur, door Danny rood is ral 3002
velgen is ral 1014
Geplaatst: 06-09-2008 18:07 uur, door Jan Hallo
ik heb mijn velgen ook ral 1014 gespoten maar het is veel lichter dan het geel wat er opzat je ziet het ook wel op foto's dat er verschil in kleur zit van de velgen zouden er soms 2 kleuren zijn?
Geplaatst: 20-11-2008 17:53 uur, door Örjan Hendriks/Ap18 Die Farbe der Porsche Diesel Traktoren war rot (RAL 3002 karminrot), die Felgen waren beige lackiert (RAL 1014 elfenbein bzw. RAL 1015 hellelfenbein) aber keinesfalls gelb oder orange. In der Übergangszeit wurden aber auch PD Schlepper mit roten Felgen (RAL 3003 rot), wie bei Allgaier üblich, ausgeliefert. Die Allgaier Traktoren waren grün (RAL 6002 laubgrün) lackiert, bis auf den AP 17 und exportierte Fahrzeuge, die orange waren (RAL 2010 signalorange). Auch der Allgaier AP22 und der AP 16 waren anfänglich noch orange lackiert bis sie schliesslich ebenfalls die grüne Standardfarbe bekamen. Porsche Diesel Service-Fahrzeuge und Hinweisschilder waren signalblau (RAL 5005). Da damals noch Kunstharzfarben und keine 2K Lacke verwendet wurden, war das Original-Erscheinungsbild eher seidenmatt als hochglänzend.
Oh/Ap18
Geplaatst: 22-01-2009 21:08 uur, door Jeroen Peters Hallo,
Ik wil mijn porsche junior F 108 uit 1957 herspuiten en in de orginele kleuren van destijds! Ik weet alleen niet de juiste kleuren, voor de velgen, panzit en de maaibalk. Met vriendelijke groet, Jeroen Peters
Geplaatst: 23-11-2009 18:22 uur, door Raf Hallo, ben een Junior aan het restaureren en sta één vd dagen ook voor het spuiten. Ik geloof niet dat de originele kleur ROOD RAL3002 is. Heb enkele modellen van Schuco gezien (denk toch dat dit één vd grootste firma's is inzake schaalmodellen) en de kleur vd modellen is bruinrood. Weet iemand mss hoe dit te verklaren? Ik verwacht toch van zo'n schaalmodellenfabrikant als Schuco dat ze waarheidsgetrouw werken. Hoop dat iemand me heel snel de juiste kleurcodes kan geven. Alvast bedankt!!!! Groeten. Raf
Geplaatst: 24-11-2009 12:05 uur, door johan je moet niet naar modeltractors kijken want die kleuren kloppen niet
hoe kom ik aan onderdelen van her stuurhuis?
Graag meer informatie betreffende technische gegevens : zoals olie in de achterbrug hoeveel ? en welke soort ?
Een electrisch schema of een kopie daarvan . Reacties
Re: Porsche super export 329
Geplaatst: 04-11-2008 17:00 uur, door s.p.clerx alle boeken voor deze trekker kan je vinden bij www.schwungrad.de
Waar kan ik nieuwe spatborden achterwielen aanschaffen?
Reacties
Re: Super L 319
Geplaatst: 20-08-2008 22:30 uur, door Henk Berns Dag Michel Lageirse,
Op twee plaatsen in Duitsland zijn nieuwe spatborden te koop. Neem even contact met mij op. h.berns@hccnet.nl P.s. Ik heb ook een Super L.319. hallo allemaal met gerard. ik heb een a111 op geknapt. hij loopt goed. nu wil die geen olie naar boven brengen door de stoterstang. de buisjes zijn los,de stokjes eruit gehad en weer erin. de stoters om gedraaid,maar er komt niks. wie kan mij vertellen hoe dit kan. hoe werkt dat,dat de olie naar boven komt. alvast bedankt. gr. gerard.
Reacties
porsche a111
Geplaatst: 17-08-2008 09:24 uur, door johan hallo die stoterstangen zijn hol vanbinnen en er zit dus aan beide zijden een piepklein gaatje! kijk even of je hier door heen kunt blazen?
zoniet dan heb je de oorzaak gevonden waarom er geen olie naar boven komt, je kunt dit met een klein draadje weer proberen lost te peuteren of met perslucht goed doorblazen.
Re: porsche a111
Geplaatst: 17-08-2008 18:03 uur, door gerard dag johan. de gaatjes zijn open dat is zeker. kheb er olie om heen gegoten tijdens dat die loopt. de onderkant van de stangen zijn wel nat als ik die eruit haal. maar moeten er ook hamers op met gaatjes? die zach je ook wel is. het klep deksel blijft droog van binnen. er komt niks geen olie. hoe werkt die de olie dan naar boven? duurt dat lang voor er iets komt. alles is wel uit elkaar geweest. gr. gerard.
porsche a111
Geplaatst: 17-08-2008 21:17 uur, door johan ja de hamer zal gaatjes nodig hebben,overigens word de olie omhooggepompt door de olie pomp, kan deze stuk zijn??
Geplaatst: 20-08-2008 21:53 uur, door gerard volgens mij heeft die geen olie pomp. dit gebeurt door het rond spatten van olie. dan komt het in van die busjes terecht onder aan de stoterstang. en dan moet de olie omhoog. de stoters zijn wel nat onder aan als je die eruit haalt.
Re: allgaier a111
Geplaatst: 10-09-2008 00:14 uur, door s.p.clerx oosterland de eerste allagaiers a111 hebben een plunjer oliepomp met een geringe opbrengst.Later waren er voor deze tractoren ombouwsetjes te krijgen met een tandwielpomp.De smering van de tuimelaars gebeurt door de oliedamp die door de leiding die aan de zijkant van het kleppendeksel naar de bovenzijde van het motorblok loopt.Af en toe eens een extra keertje smeren met een oliespuit kan geen kwaad.
Geplaatst: 13-09-2008 18:25 uur, door gerard bedankt voor je reactie. bij die uitgang van het kleppendeksel gooit die genoeg olie als die loopt. bij de stoters komt niks zo te zien. dan laat ik hem zo en doe hem dicht. bedankt, en groet gerard.
Geplaatst: 27-10-2008 10:02 uur, door Frank Er moet motorolie in die in die tijd gangbaar was voor tractoren.
deze heeft een lagere viscositeit en minder dopes. Ik heb hetzelfde gehad met een porsche standard Ik ben op zoek naar een steekas voor een Porsche Junior 109 voor de rechterzijde, wie kan mij hieraan helpen?
Reacties
Re: Steekas Porsch Junior 109
Geplaatst: 28-08-2008 18:50 uur, door Jos de Groot Wij hebben inmiddels een steekas gevonden.
Weten jullie of een Porsche tractor een hef heeft of welke types een hef hebben
Gr luuk Reacties
re
Geplaatst: 12-07-2008 21:29 uur, door jan ja een porsche tractor heeft een hef.
bijna alle types kunnen een hef hebben
kan dit ?
Geplaatst: 13-07-2008 11:08 uur, door luuk weeten jullie welken types een hef hebben en welken niet ? en wat kost het om er een bij te kopen
Re:
Geplaatst: 14-07-2008 16:30 uur, door joost als u er een hef bij wilt kopen moet u ook een hydraulikpomp erbij kopen.
compleet zal een set rond de 450euro zitten. wat voor type tractor heeft u? mischien kunt u de gehele achterbrug vervangen
type
Geplaatst: 15-07-2008 11:44 uur, door luuk` nou we zijn bezig er een te kopen
ik ben op zoek naar een instructieboekje van een A122 van 1956, is niet het zelfde als de jaren ervoor. groetjes email: doeka@live.be
Reacties
Re: instructie boekje A122
Geplaatst: 04-11-2008 17:01 uur, door s.p.clerx kan je in duitsland bestellen bij www.schwungrad.de
Probeer het eens zonder filter??
mischien dat het dan goed is,loopt hij dan wel dan houd het filter teveel brandstof tegen, (fijnfilter) Reacties
Help mbt Porsche Standaard 1962
Geplaatst: 23-05-2008 19:32 uur, door harrysaathof@hotmail.com Sinds wij het filter vervangen hebben doet de trekker het niet meer, alles werkt, alles is schoongemaakt en vervangen. Het ligt niet aan de verstuivers en toch krijgen we hem niet meer aan de praat. Wie wil ons komen helpen (Glane, bij Enschede) of weet iemand.
Help mbt Porsche Standaard 1962
Geplaatst: 24-05-2008 23:01 uur, door johan hallo
vul de tank geheel vol met diesel! ander wil hij nooit lopen.( wet comunicerende vaten) daarna ontluchten (schroefjes bij verstuiver) dan zou hij moeten lopen
Re:
Geplaatst: 25-05-2008 14:34 uur, door harry Hallo Johan
We hebben deze tip al geprobeerd omdat hij eerder op de site stond Ook hebben we met een compressor iets druk op de tank gezet Maar ook dat hielp niet. In de aanvoerslang lijkt het wel net of hij de diesel weer terugdrukt richting de tank. Ontlucht is het systeem ook al. Weet je nog iets wat we kunnen proberen Het moet toch iets kleins zijn omdat het net na het plaatsen van het brandstoffilter is gebeurt. Zit er ook iets van een tergslagklepje ergens??? groeten Harry
Re
Geplaatst: 25-05-2008 15:49 uur, door Jan Soms zit er in de banjo bouten wel eens een zeefjes bij de brandstof pomp
Porsche
Geplaatst: 26-05-2008 23:38 uur, door harry hallo Jan en Johan
Ik zal jullie suggesties van de week eens proberen Bedankt voot de reacties groeten Harry
Re: alles suggesties geprobeerd
Geplaatst: 29-06-2008 13:15 uur, door harry Ik heb alle suggesties geprobeerd Maar ondanks alles zoals, ontluchten, zeef weghalen lijkt het nog steeds of er lucht vanaf de pompjes naar de tank geblazen wordt Weet iemand in een wijde straal van Enschede een werkplaats die verstand heeft van een Porsche We hebben wel iets in Duitsland gevonden via de Duitse Porsche club maar dar is dicht bij Venlo Dus iets dichterbij zou mooi zijn Maar als het niet anders kan dan maar naar Geldern
groeten Harry
Re:
Geplaatst: 14-07-2008 23:09 uur, door joost dan kan alleen de brandstof pomp nog vastzitten.
er zit een plunjer in deze zit vaak vast waardoor de pomp op 1 stand blijft staan.gewoon loshalen pomp uitelkaar halen en reinigen. overigens kijk uit dat de porsche club in duitsland geen grof geld gaat vragen o.i.d voor hulp. voor ons hobbyisten,is die club niet erg vriendelijk,en eigenen ze veel dingen toe,dus wees voorzichtig! Hallo
De kabel van de temperatuurzender van mijn 218 is afgeknipt graag zou ik een andere monteren maar ik weet niet hoe die in de cilinder gemonteerd zit graag jullie reactie Reacties
temperatuur zender standard 218
Geplaatst: 18-05-2008 13:39 uur, door johan hallo
deze zit gewoon in de cilinderkop geschroeft. maar u kunt deze niet vervangen,als deze is afgeknipt. u zult dan een compleet nieuwe temperatuur meter met kabel moeten aanschaffen. er zit namelijk een vloeistof in de kabel die na het afknippen zeker is verdwenen. wij hebben deze temperatuurmeters wel liggen (nieuw) info@porsche-tractoren.nl
Geplaatst: 13-01-2009 20:25 uur, door Jeroen hallo
Ik vroeg me af waar deze dan in de cilinderkop zit geschroefd. Zit deze in de cilinderkop die het dichtst bij het dashboard zit ? En zit deze dan in de lengte richting ? Mvg Jeroen
Re
Geplaatst: 14-01-2009 20:33 uur, door jan hij zit in de eerste cilinder dus niet bij het dashboard en zit dan terhoogte van de uitlaatpoort ik zou je wel een foto willen laten zien maar weet niet hoe
Geplaatst: 14-01-2009 23:16 uur, door Jeroen Je kan wel een foto sturen naar m'n mail adres: jeroenlamper555@hotmail.com
een foto zegt vaak meer dan woorden. Bij mij trekker is alle elektriciteit vanaf gehaald en ik kan dus ook niet meer voorgloeien.
Wat ik dus wilde weten is hoe dat precies werkt dat voorgloeien, ik weet wel dat er een lampje gaat branden op je dashboard, als alles is aangesloten natuurlijk, maar wat er dan gebeurt in de motor is mij niet duidelijk. Wat ik ook nog wilde weten is hoe het komt dat als bijvoorbeeld je olie te warm wordt er een lampje gaat branden in dat rondje met de 4 lampjes, zo zit het bij mij tenminste. Ik ben nog helemaal niet toe een het opnieuw bedraden en opnieuw aansluiten van alle lampjes enzo maar ik wilde het gewoon weten uit nieuwsgierigheid. Mvg Jeroen Reacties
Re: voorgloeien Porsche tractor.
Geplaatst: 17-04-2008 19:56 uur, door johan Door het voorgloeien gaan de gloeispiralen/stiften in de cilinderkop
warm worden tegen rood aan. hierdoor ontbrand de diesel beter. dat de olie te warm word is niet waar,daardoor gaat er geen lampje branden. dat heeft wel met de olie druk te maken. als de motor te warm word gaat er een lampje branden,en zal als laatste waarschuwing de toeter aangaan
Geplaatst: 20-04-2008 23:33 uur, door Jeroen Okeej, ik wist wel dat het diende om de motor wat op te warmen maar ik wist niet hoe dat nou precies in z'n werk ging. Maar als je dus die bovenste kapjes van je cilinders afhaalt dan moet je die gloeispiralen kunnen zien dus.
Ik wist niet dat het de oliedruk was, maar hoe kan het dan dat er dan opeens bij een bepaalde druk een lampje gaat branden. Zit er dan ergens een soort van sensor in, of werkt het een bepaalde spanning ofzo. MVG Jeroen
Geplaatst: 21-04-2008 18:57 uur, door jochem als het oliedruk lampje bij warme stationer lopende motor gaat branden
kan het zijn dat de olie te dunn is als je er 20w50 motorolie doet kan het beter zijn als dat niet helpt dan is of je overdrukventiel kapot of de krukaslagers versleten HANOMAGroeten jochem
Geplaatst: 28-01-2009 20:46 uur, door nick goededag ik zoek een cilinderkop van een porsche standaard want heb er een staan met gescheurde kop wie heeft er nog een ligge of weet waar ik er een kan kopen groetjes nick
Geplaatst: 29-01-2009 18:49 uur, door bj wat voor diameter heeft deze cilinderkopvan binnen heb er nog wel een paar liggen tel 06-53924522
Geplaatst: 30-01-2009 19:52 uur, door bj las het gisteren verkeerd heb alleen cilinderbussen geen kop
Geplaatst: 01-02-2009 16:29 uur, door hielkema wij hebben en of wij weten nog wel 2 koppen te liggen
even op het email klikken en dan antwoorden wij hebben een porche diesel junior.
en wij hebben een handheffing gekregen, maar wij krijgen hem der niet op. weet imand hoe die erop moet? mail dan naar ons. egberthek@hotmail.com. met.vr.gr. Nog geen reacties aanwezig
Weet iemand misschien wat voor olie er in de hydraulische koppeling moet van een porsche junior 108k uit 1959, tevens vraag ik me af wat ik het beste voor motorolie kan gebruiken,alvast bedankt voor de reacties,groeten Danny
Reacties
Re: olie voor hydraulische koppeling
Geplaatst: 15-02-2008 20:05 uur, door bastiaan in de koppelomvormer moet atf olie die je bij de meeste automaterialen zaken kan kopen motorolie de goedkoopste die kan krijgen omdat het toch een oude motor is bv sae 10W 40
Geplaatst: 07-04-2008 14:47 uur, door Joeri Ik ben het niet eens met de eerste reactie. je moet voor die hydraulische koppeling ook hydrauliek olie kopen. Deze olie kenmerktzich in de viscositeit; Hyrauliekolie is bij koud en warm even dun. 10w40 olie word dunnen als deze wrmword waardoor je koppeling slechter gaat werken als hij een keer aan het werk word gezet.
Hij gaat er overgens niet kapot van.
Geplaatst: 27-12-2011 20:58 uur, door tom In het boekje staat motor olie sae 10 of hydraulische olie,ik heb er hydraulische in gedaan equivis 32 dit werd ook aangeraden door de olie leverancier.
Groeten Tom, hallo
wie heeft er voor mij een groot plaatje van het logo van porsche system? alvast bedankt jan Reacties
Re: porsche system logo
Geplaatst: 12-04-2008 11:29 uur, door Joeri Hallo jan,
mail even je email naar info@soundaid.nl dan stuur ik je er een. gr, Joeri
Re: porsche system logo
Geplaatst: 18-05-2008 13:40 uur, door johan kijk even op internet
3
07-04-2008 14:49
Geplaatst: 04-02-2008 00:00 uur, door Rick, Robin en Frans.
We hebben gelezen dat het beter is om niet de reguliere diesel van de pomp te gebruiken. Dit zou zijn omdat hier toevoegingen inzitten die de motor schoon houden.
Welke diesel gebruiken jullie, of moet je een iets zwaardere brandstof als huisbrandolie gebruiken? Reacties
Re: Welke brandstof gebruiken in een Porsche Diese
Geplaatst: 04-02-2008 19:08 uur, door bastiaan gewoon rode gasolie gebruiken.Maar de huidige gasolie en dieselolie zijn wel erg schraal.Door per volle tank er een halve liter motorolie aan toe te voegen is dit weer gecompenseerd.Hierdoor zal de motor ook minder kloppen.Zelf bij de nieuwe cdi motoren bij bmw en mercedes wordt dit is sommige gevallen geadviseerd.De motorolie zal ook je brandstofpomp smeren en bij lang stiland ook de tank tegen roest behoeden.
Geplaatst: 28-02-2008 21:53 uur, door johan juist geen rode gasolie gebruiken,dit is bij wet verboden.
rode gasolie is aleen voor agrarische doeleinden en voor particuliren niet toegestaan om te gebruiken
Geplaatst: 07-04-2008 14:49 uur, door Joeri Gewoon witte diesel blijven gebruiken, daar is niks mis mee.
Wie heeft er nog een goede dynamo liggen voor een Allgaier A116.
Reacties
Re: dynamo
Geplaatst: 24-04-2008 22:19 uur, door porscheliefhebber misschien de Haaij uit Polsbroek 0182 309679
hallo ik zoek zuigeveren voor de porsche standard als iemand weet waar ik ze kan krijgen of bestellen zou ik het graag horen
mail: nickhebke@hotmail.com groetjes nick Reacties
Re: zuigerveren
Geplaatst: 04-02-2008 10:26 uur, door Frans Wij hebben recentelijk via ebay zuigerveren voor een Porsche Diesel Standard gekocht.
En zéér tevereden.
Geplaatst: 04-02-2008 21:18 uur, door jan zuigerveren via ebay kopen,kan goed zijn,maar let wel op
de zuigerveren hebben een vaste maat, u moet geluk hebben dat ze passen. de cilinderwand is ook ingesleten in de loop der jaren,dus ook hier kan er ruimte blijven met de nieuwe veren erop,of juist niet en u krijgt juist schade aan de cilinderwand. beste is gewoon zuiger,met cilinder naar een mechanisatie bedrijf te brengen die dan de cilinder en zuiger opmeten en de juiste maat zuigerveren er bij maken,zodat u een goed passend en werkende set terugkrijgt. bij ons kost dit 35 euro per cilinder incl zuigerveren
Geplaatst: 12-04-2008 11:31 uur, door Joeri Hallo Nick,
een complete set kost ex de btw bij www.euroring.nl 102 euro. Even een mailtje naar hum met je type trekker en ze hebben ze voor je. succces De versnellingsbak of het differentieel maakt vooral in de 5de versnelling een oorverdovend lawaai. Ik heb mij laten vertellen dat dit het voorste lager in de versnellingsbak kan zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn mail adres is: p.vanmeegen@orange.nl Sebastiaan heeft mij eerder waardevolle informatie gegeven over mijn ,mogelijk, pignon/kroonwiel probleem. Het zou plezierig zijn als je contact met mij op wilt nemen. Alvast bedankt. Groeten Paul Nog geen reacties aanwezig
sinds een paar dagen ben ik in bezit van een Allgaier A122 uit 1955.
Heeft er iemand een werkplaatshandboek? Een kopie is uiteraard ook goed. Heeft er iemand ervaring met het afstellen van het pignon/kroonwiel? Groeten Paul Reacties
Re: werkplaatshandboek
Geplaatst: 08-01-2008 00:01 uur, door sebastiaan bij schwungrad-versand (zie internet)in duitsland kan je alle boekjes van allgaier en porsche bestellen.Ze hebben hier ook een werkplaatsboek (alles in het duits) die je wel nodig hebt om het kroon en pignonwiel af te stellen.Dit omdat bij een allgaier 122 en 133 je niet kunt zien dmv een deksel of het tandwiel goed staat afgesteld Je moet dit door meten namelijk berekenen.Met blauw vet kun het controleren er moet dus een zgn voet afdruk in het midden van de tandflank staan.De mmeste problemen bij de allgaier 122 en 133 zijn dat het voorste lager in de bak slecht is en hierdoor draait de onderste moer los in de bak en zal het kroon en pignonwiel in elkaar draaien.We hebben dit met 3 versnellingsbakken gehad.
succes met de revisie hallo,
wij zijn een paar jaar in het bezit van een porsche tractor. Alleen wij hebben nooit echt geweten wat voor een type het is. Hij heeft een aantal jaren stil gestaan en nou is er een ander contactslot op gegaan. Nou wordt de spiraal onder de kap wel warm alleen hoor je de startmotor niet aanslaan. Heeft iemand nog tips? Hoe kan ik eigenlijk een foto toevoegen? Mvg Koen Reacties
Re: porsche
Geplaatst: 21-11-2007 21:23 uur, door johan beste foto toevoegen is niet mogelijk. als u een foto in het album wil moet u die naar ons emailen,waarna wij hem op de site zetten.
startmotor,verbind de twee moeren op de startmotor eens met een schroefendraaier met elkaar,start hij dan wel,zit er iets fout in het contactslot,start hij niet dan is waarschijnlijk de startmotor of relais stuk. Hallo, ben sinds twee weken in het bezit van een junior 108 ,weet iemand misschien waar de gloeibougie zit want de bekabeling is namelijk weg, ik start hem nu namelijk zonder voor te gloeien, en dat duurt dan ongeveer 1 minuut voordat hij aanslaat, ik zie wel iets onder de cilinderkop zitten, maar ik vraag me af of dat niet van de oliedruk meter is?
Alvast bedankt voor de reacties,Groet Danny Reacties
Re: gloeibougie porsche junior 108
Geplaatst: 20-11-2007 17:15 uur, door johan de gloeispiraal zit in de cilinderkop,en onder de verstuivers
heb sinds kort een standaard star bj 62, wie kan mij helpen aan boekjes en/of foto,s van t trekkertje hoe kom ik aan onderdelen, zoals stickers, urenteller enz. enz.
Reacties
Re: standaard star
Geplaatst: 18-10-2007 20:37 uur, door johan als u onderdelen zoekt die hebben wij zat liggen,stickers tellers orginele emblemen,enz enz
email info@porsche-tractoren.nl op 2dehands.be staat een porche trekker uit 1961 te koop.
redelijk goede staat en werkend. Nog geen reacties aanwezig
2
05-11-2007 10:50
Geplaatst: 18-09-2007 00:00 uur, door jakob
hallo ik heb een porsche super export 329.
gloei indicatiespiraal op het dashbord brand steeds door en alles is volgens schema aangesloten. en er is ook geen kortsluiting in de draad naar voren want die is inmiddels compleet vervangen. Wie weet raad of heeft dit al eens mee gemaakt. ps de gloeipitten die doen het wel goed ik heb de indicator nu door verbonden. maar ik vind dit niet zo`n nette oplossing. groeten jakob Reacties
Re: gloeiindicatiespiraal brand steeds door. (329)
Geplaatst: 21-09-2007 08:32 uur, door johan het klinkt of als de weerstanden te licht zijn of niet werken
deze zitten ook onder het dashboard,1 of 2 spiralen.
Re: gloeiindicatiespiraal brand steeds door. (329)
Geplaatst: 05-11-2007 10:50 uur, door jakob ik kan onder het dashbord geen spiralen ontdekken? op het schema staan ze ook niet.!Wie weet er meer van.Is dit normaal voor de export?
met vriendelijke groet jakob heb een porsche diesel en zoek een aandrijf as van pont naar wielen
email jo_claey@telenet.be tel 0033671658567 dank jo Reacties
Re: steekas voor porsche diesel 217
Geplaatst: 12-09-2007 21:54 uur, door johan wij hebben een 217 staan voor de sloop.achterbrug is 100% in orde
info@porsche-tractoren.nl Hallo allemaal
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een porsche 1 cilinder diesel A111. ik wil hem graag verzekeren maar ik weet niet waar ik de nieuwaarde kan vinden. Weten jullie waar dat te vinden is? Alvast nedankt! Peter Reacties
Re: nieuwwaarde porsche diesel uit 1956
Geplaatst: 16-07-2007 20:45 uur, door johan zoals ik kan vinden was de nieuwaarde
van de A111 2396,-DM door een foutje is de laatst geplaatste vraag in het forum verwijderd,onze excuses
wie heeft er mischien fotos van een porsche 109 ik zoek eigelijk eeen foto van dashboard waar ale meters en knope moeten zitten al vast bedankt cornede@hotmail.com
Ik ben onlangs in het bezit van een Allgaier A116 gekomen, nu wil ik hem graag opknappen maar heb geen documentatie dus dat zoek ik nog.
Wie heeft een instructieboekje of iets anders en wil mij dat verkopen. Reacties
Re: documenten
Geplaatst: 13-05-2007 09:11 uur, door johan wij hebben nog wel een kopie liggen,voor meer info,even email sturen naar ons zie contact op deze site
Hallo, ik zoek een motorkap voor een porsche-diesel super tractor wie heeft er nog zoeen liggen of weet er een liggen ?
Alvast bedankt, Bruno bruno_vandecatsye@hotmail.com Nog geen reacties aanwezig
Gezocht: (hydraulische) hefinrichting voor Allgaier AP 17 eerste uitvoering, of onderdelen ervan!! Dank bij voorbaat!!
ik zoek tandwielen of een complete versnellingsbak van een porsche 339
Ik ben op zoek naar een nieuwe accu voor mijn Porsche A111. Bij voorkeur een accu die past bij deze tractor. Wie heeft voor mij een adres waar deze accu's voor een betaalbare prijs te koop zijn.
Reacties
Re: Accu voor Porsche A111
Geplaatst: 03-04-2007 08:08 uur, door johan goedkoop adres,en juiste accu
profile tyre center Ik zoek een (kaal) motorblok voor een Allgaier AP 17 van de eerste uitvoering (Ovaal dekseltje en olie aflaatplug aan de rechterzijde van de motor). Mogelijkheid tot ruilen tegen een gaaf, kaal motorblok van een AP 16.
S. Maenhout amedee22@hotmail.com 0032 59 250522 Reacties
Re: Motorblok
Geplaatst: 30-04-2007 22:27 uur, door S.Maenhout Het motorblok is gevonden!! Bedankt aan iedereen voor de reacties!!
Re: Motorblok
Geplaatst: 30-04-2007 22:28 uur, door Stefano Gezocht: (hydraulische) hefinrichting voor Allgaier AP 17 (eerste uitvoering) of onderdelen ervan.
We zijn bezig met het restaureren van een 217 en we weten niet of alle kleppen wel werden gesmeerd nu word er maar een gesmeerd.De pomp werkt wel goed wie heeft dit eerder mee gemaakt. Graag een reactie.
Reacties
Re: klep smering
Geplaatst: 25-03-2007 18:45 uur, door johan zit dat buisje naar de klepstoter niet verstopt?
Re: klep smering
Geplaatst: 01-12-2007 22:11 uur, door frank Ik zou er minder gedoopte olie in doen dus olie die er in 1960 op de markt was
Waarschijnlijk 20 w 50 Wie heeft een nederlandstalige
instruktieboekje van deze Porsche 319 Reacties
Re: Porsche 319 SuperL
Geplaatst: 01-03-2007 16:05 uur, door Georges Zoek eens op kapaza.be
Re: Porsche 319 SuperL
Geplaatst: 06-11-2007 17:36 uur, door Gunter Bauweraerts Dag Henk,
ik heb hier ergens gelezen dat jij een gebruiksaanwijzing hebt voor het maaiwerk S&S van een Porsche Junior. Ik heb zelf een dergelijk maaiwerk hier liggen in puzzlevorm, maar kan er niet aan uit hoe dat allemaal in elkaar moet passen. Kan jij me helpen? Graag een berichtje dan op gunterbauweraerts@skynet.be Groeten, Gunter Hoe stel je de brandstof pompen af op een Porsche-Diesel 329 super export?
6
22-12-2006 11:56
Geplaatst: 17-12-2006 00:00 uur, door jan
Weet iemand de RAL code de velgen van een standard (grijs)
alvast bedankt! Reacties
Re: Ral code voor velgen van standard (grijs)
Geplaatst: 17-12-2006 21:31 uur, door johan porsche heeft geen grijse velgen,naar mijn weten?
Geplaatst: 19-12-2006 15:25 uur, door jan licht geel zo iets mr is dat dan Ral 1014 lijkt mijn te geel?
Geplaatst: 20-12-2006 21:28 uur, door johan nee ral1014 is de juiste kleur,dit heb ik nog even bij mijn duitse collegas nagevraagd
Geplaatst: 20-12-2006 22:06 uur, door johan Schlepper in Grün RAL 6002 Felgen in Rot RAL 3002
Schlepper in Rot RAL3002 Felgen in Beige RAL 1014 Schlepper in Orange RAL 2010 Felgen ins Rot RAL 3002
Geplaatst: 21-12-2006 22:36 uur, door jan dank je wel!!
Geplaatst: 22-12-2006 11:56 uur, door johan geen dank
![]() 1
05-12-2006 18:57
Geplaatst: 02-12-2006 00:00 uur, door Jaap Thalen
beste mensen,
ik heb dit jaar een standaard star 238 gekocht die moet worden opgeknapt. de spatborden zijn in een zeer slechte staat. weet iemand of er ergens een set is uit te halen. verder heb ik de originele koplampen niet meer. hij rijdt nog goed, maar heeft alleen af en toe dat hij niet in de vrij komt en dan in de versnelling blijft steken. als je dan ontkoppelt rijdt hij gewoon weg, een paar meter verder schiet hij dan uit de desbetreffende versnelling en staat hij in de vrij. zou dit te maken kunnen hebben met de versnellings vorken die verleten zijn. groet Jaap Thalen Reacties
Re: spatborden porsche standaard star 238
Geplaatst: 05-12-2006 18:57 uur, door johan koplampen zijn bij de meeste mechanisatie bedrijven wel te krijgen,een deutz d40 heeft dezelfde spatborden.
de vorken van de bak zijn versleten ik zou deze vervagen of reviseren hallo
weet iemand hoe ik aan een koppakking kan komen van een allgair a 12??? groeten Roy Reacties
Re: porsche allgair a 12
Geplaatst: 24-11-2006 23:20 uur, door johan word voor je geregeld roy.
en voor andere mensen,kijk even onder weblinks bij ds-dichtungen daar hebben ze voor bijna alle typen porsche en allgaier koppakkings liggen. ![]()
Re: porsche allgair a 12
Geplaatst: 25-11-2006 21:53 uur, door Stefano Hallo Roy,
welke A 12 hebt u? de échte 12 pk of reeds 16 pk? heb ook A 12 met 16 pk ruilmotor. Koppakkingen e.d. ook te bekomen bij Jens Senger. heb een allgaier a 111 staan
uit 19 53 de bandstof pomp zit denk ik vast is er imand die daar een tekening of oplossing voor weet met vriendelijke groet frank olde scholtenhuis 0651916860 Reacties
Geplaatst: 01-11-2006 08:28 uur, door johan wij hebben wel een andere liggen.
j.hielkema@chello.nl ![]()
Geplaatst: 25-11-2006 21:54 uur, door Stefano Simpel van de tractor afnemen, de veerring onderin de pomp verwijderen en zo stilaan beginnen demonteren. Houd niet zo veel in, maar alles goed spoelen met diesel
Geplaatst: 19-03-2008 18:58 uur, door ron op deze site staan diverse porsche onderhouds boekjes en meer soortenn boeken over porsche www.porschediesel.stereofx.org/
hallo ik zoek nog een paar achterspatborden voor mijn super export.
wie heeft er nog een paar voor mij. ik heb me laten vertellen dat die van een deutz d30 dezelfde zijn.kan iemand mij dit vetellen of dat waar is? groeten jakob Reacties
Re: porsche super export
Geplaatst: 21-10-2006 15:46 uur, door johan ja dat klopt die van een deutz d30 zijn hetzelfde.
overigens zijn van een paar type deutz en porsche, de gehele achterbrug identiek.(kwamen uit dezelfde fabriek) het tractorkenteken het GV.
kunt u zo bij de rdw aanvragen.u moet wel een bewijs kunnen overleggen dat u de tractor op rechtmatige wijze heeft verkregen.(bv een nota). overigens word dit zogenoemde tractor kenteken niet officieel geregistreerd!! het is alleen een bewijs dat u de eigenaar bent,en aansprakelijk bent. het kenteken mag ook alleen worden gevoerd bij grens overschrijdingen en let wel alleen bij landbouw gebruik !! kosten : aanvraag bij de rdw 35euro en de plaaten 13 p/st. en heel officieel hoeft het niet eens,want het tractor kenteken word later eerst alleen verplicht voor tractoren die 40 km/u en harder kunnen. Reacties
Re: tractor kenteken
Geplaatst: 10-10-2006 20:42 uur, door johan dat wist ik al,heb ook een kenteken aangevraagd rechtstreeks via de rdw
![]()
Re: tractor kenteken
Geplaatst: 29-06-2007 19:37 uur, door Jo Bastings Heeft iemand een idee hoe ik in Belgie aan een tractorkenteken kan komen, De tractor heeft geen papieren.
als ik de tractor in 2de en 3de (dezelfde lijn) zet dan blokeert hij in deze versnelling (kan hem er niet meer uitkrijgen, maar rijdt nog wel)
Is hier iets aan te doen? of is de versnellingsbak stuk? ps: Kan je zien als dit een snelloper is en hoe snel gaat hij dan ? Reacties
Re: versnellingsbak porsche 309
Geplaatst: 06-10-2006 22:44 uur, door johan haal de deksel er eens af. is de kopelingspook ook versleten???
wil wel eens gebeuren dat ze er overheen vliegen dan zit de pook vast.maar hij rijd nog wel. als het een snelloper is zal hij harder kunnen dan 30km/ph
Re: versnellingsbak porsche 309
Geplaatst: 11-10-2006 20:35 uur, door s.p.clerx dit probleem komt omdat het deksel van aluminium is en de schakelpook een stalen kogel heeft en scharniert in het deksel.Door slijtage zakt de pook naar beneden waardoor het schakelen moeilijk verloopt.De oplossing is om het deksel uit te laten kotteren daar waar de pook scharniert en een bronzen pasbus te laten draaien.Dit oplossing werkt bij ons perfect.
kan er iemand mij een onderdelentekening van een koppeling van een porsche 309 doormailen, zodat ik kan zie hoe deze werkt.
alvast bedankt kevin_bronckaerts@msn.com Nog geen reacties aanwezig
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Porsche Allgaier A24, echter zonder motorkap. Kan iemand mij helpen aan zo'n motorkap, of heeft iemand tips waar ik deze zou kunnen vinden. Reacties
Re: Motorkap voor Allgaier A24
Geplaatst: 26-10-2006 21:00 uur, door Stefano Zal een moeilijke bevalling worden vrees ik. Hebben zelf ook A 24, het plaatwerk kan iets beter. Wilden toen oud model motorkap R 22 aanpassen, maar de motorkap van een A 24 is breder dan van de verdamper (zowel R 22 als A 22).
hallo
ik heb een vraag. welke olie gaat er in de vloeistofkoppeling? Reacties
Re: super exort
Geplaatst: 07-09-2006 16:16 uur, door jh hallo,
wij doen er terrac van bp in is te verkrijgen bij de landbouwmechanisatie bedrijven dit is universele landbouw olie,die je voor alle toepassingen kunt gebruiken. voor de motor gebruiken wij HD30 van deutz dit is een wat dikkere olie,en voor de oude tractoren zeer geschikt ( de motor heeft altijd wel wat te verduren gehad) door de dikkere olie in de motor zal de motor wat soepeler en rustiger gaan lopen heeft iemand nog een heffinrichting passend op een allgaier-porsche A122?
Kompleete hefinrichting bediend door een gotec pomp, is vast gezet met 6 bouten onder het zadel + eventueele liftlatten wie mij kan helpen is zeker welkom e-mail gerust naar bramdegrieck@hotmail.com Nog geen reacties aanwezig
Hallo ik heb een Porsche standard star 219 en zoek de belettering en een instructie boekje en nog wat klein spul. Bel maar 0653558761
Reacties
Re: div
Geplaatst: 07-11-2007 20:42 uur, door Giel Ik heb een Porsche Standard 219 en zoek ook nog de belettering!!!!
Wie weet waar ik ze kan vinden?
Re: div
Geplaatst: 16-02-2010 16:58 uur, door wim hoi
bij sengers onderdelen ( zie weblinks ) die verkoop nog belettering enzo gr wim Wij hebben een porsche standard star
219. Hij heeft problemen met de brandstofpomp.Wie heeft inlichtingen omtrent pomp/werkplaatsboek.alvast bedankt 0612727809 Reacties
Re: brandstofpomp
Geplaatst: 03-07-2006 22:33 uur, door johan ook een andere brandstof pomp geprobeerd??
Geplaatst: 11-10-2006 20:41 uur, door s.p.clerx deze bosch brandstof pompen kan je bij een bosch diesel speciallist nog laten reviseren.de persplunjer en persklep worden dan vervangen.HET IS WEL VERSTANDIG GELIJK DE VERSTUIVER TE VERVANGEN.kosten tussen €180 en €270.
Geplaatst: 02-01-2007 22:53 uur, door Joeri Ik kan je een kopie van de onderdelen tekening van de pomp sturen welke ik van Bosch heb gekregen toen ik problemen met de mijne had. Mail me op info@porsche-diesel.nl
Geplaatst: 25-03-2010 12:53 uur, door Geert Hoe is dit afgelopen? Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit.
Geplaatst: 26-03-2010 19:21 uur, door Tarzan Hallo Geert, heb je mijn stukje over ontluchten brandstofpompjes gezien?
Geplaatst: 28-03-2010 11:59 uur, door Rijk Hallo,nu het toch over de brandstof pompjes gaat,daar heb ik ook een vraag over.Ik denk namelijk dat mijn trekker(standaard 218) veel te veel brandstof krijgt van de brandstofpomp.Als mijn trekker loopt staat binnen de kortste keren de hele omgeving in een dikke zwarte rook.Is de toevoer van de brandstof ook af te stellen?zoja hoe.
Hoor het graag. Gr. Rijk
Geplaatst: 31-03-2010 19:10 uur, door Tarzan Rijk, zie de vraag van Hans over brandstofsysteem.
Ik zoek een maaibalk of een andere oplossing op mijn porsche 2 cil om mijn land te maaien en te hooien
bied maar wat aan .0561431479 Reacties
Re: maaibalk
Geplaatst: 15-08-2006 13:36 uur, door Jo van Keulen Ik heb nog een maaibalk voor in de hef. Machine heeft een grove Mc Cormick balk. Vraagprijs is € 160. Interesse bel 0316-224892. Jo v Keulen.
Geplaatst: 28-03-2007 22:37 uur, door Marc Aan mijn Hanomag R19 heb ik een maaibalk zitten. Onderbouw zit gemonteerd. (vrpr175,-) Interesse??
06-51680409
Geplaatst: 01-04-2012 19:47 uur, door Jan Camps Beste,
Ben in bezit van Porche Standard 238 en heb het gestel van een maaibalk, maar de eigelijke maaibalk (messen) ontbreekt. Dit gestel is gratis! Tegenprestatie: had graag een foto gehad van de handgas-stang overbrenging aan het motorblok, want ik wil dit graag in de originele toestand herstellen... Vriendelijke groeten en indien er nog vragen zijn wil ik deze graag beantwoorden, Jan Hello
I have a Porsche AP22 Tractor built in 1953 which is currently stored in my shed. It has been about 20 years since it was going and now i would like to get it restored and running again. Is there information i can get about restoring it again. Any help would be greatly appreciated. Thank you Best Regards Donnchadh Shanahan Ireland Nog geen reacties aanwezig
1
01-07-2006 08:37
Geplaatst: 22-06-2006 00:00 uur, door Wiel Rouschop, email: wiel.rouschop@home.nl
Ik ben op zoek naar een remstang inclusief toebehoren voor het linker wiel (van achter bekeken). Op zijn Duits zoek ik dus: 1 Ankerbolz (bestelnr. 519248), 1 Bremshebel (bestelnr. 519249),1 Bolzen (bestelnr. 519247) en 1 Spannstift 8*24 DIN 1481 (bestelnr. 042113). Weet iemand waar ik dit 2e hands (of nieuw) kan krijgen?
bouwjaar: 5-2-1963, chassisnr. 112310605. Reacties
Re: remonderdelen Porsche Junior bouwjaar 1963
Geplaatst: 01-07-2006 08:37 uur, door johan wij hebben wel wat onderdelen liggen,kom maar eens langs in de hemrik,adres staat op deze site onder contact/info
Hallo
Ik zoek voor mijn Porsche allgaier Ap-17 een goeie krukas met drijstang lagers, een sloop blok met goeie lagers en krukas mag ook heeft of weet u iets mail of bel dan Reacties
Re: ap 17
Geplaatst: 13-04-2009 05:38 uur, door jurgen32 beste, ik heb een allgaier AP17 volledig gerestaureerd(gezandstraald en herspoten) nog volledig origineel met maaibalk en ploeg erop. intresse bel 0494 452555
wat kost een gemiddelde redelijk goedlopende porsche trekker?
Reacties
Re: kosten
Geplaatst: 14-06-2006 20:07 uur, door jan geen idee,het is maar net wat een liefhebber er voor geeft.
op speurders.nl staan er ook een paar te koop,dit begint bij 900 euro en er staan er twee van 1500 en 1800 euro. en op marktplaat staan er 2 de ene 1150 euro en de andere 1200 euro. in duitsland zijn ze zeker meer waard,als je ziet op ebey.de gaat daar een gemiddelde porsche weg voor 22oo euro. 2
16-08-2007 21:08
Geplaatst: 29-05-2006 00:00 uur, door Ben Vos
Wie weet waar ik zuigerveren kan bestellen voor mijn porsche junior (diameter op zuiger : 97.87)
Ook heb ik, net als velen, een gescheurde cilinderkop. Wie weet of dit te lassen is ? Porsche start slecht, ik denk dat dit hier mee te maken heeft...) Alvast bedankt voor de reakties ! Reacties
Re: Zuigerveren Porsche junior / Lassen cil.kop
Geplaatst: 30-05-2006 22:31 uur, door johan hallo de firma firlbeck in duitsland levert deze zuigerveren,zie weblinks op deze site.
de cilinderkop is door een professional te lassen maar de kans dat hij weer scheurt is groot.ongeveer 60% maar bij matig gebruik (dus geen zwaar werk) zal het wel meevallen
Re: Zuigerveren Porsche junior / Lassen cil.kop
Geplaatst: 16-08-2007 21:08 uur, door m.bos he beste kerel alsje zuigerveren moet hebben voor je porche moet je zijn in ensche de geef je mail adres maar dan krijg je van mij wel het adresmij mail adres is bos.tegelwerken @hetnet.nl heb de vorige week nog een setje gehaaldvoor mijn ap22
I sell a Porsche 108 in good condition. More Info an Pics by ortenauer@o2online.de or www.bulldog.page.ms
Germany !! Nog geen reacties aanwezig
gevraagd: uitlaat van een Allgaier, systeem porsche, A111,
luchtgekoelde motor. Eventueel ook andere onderdelen bel 06-53662145 (n.o.z.) Reacties
Geplaatst: 12-01-2008 18:16 uur, door tonny hoi,ik heb een aantal jaren gelden ook een allgaier porsche opgeknapt en ik haalde die bij dirk de haai in polsbroek.succes
Geplaatst: 20-03-2010 16:22 uur, door caarlo wat is dik zijn tel
ik heb een porsche 218 en wanneer ik het koppelingspedaal indruk, heeft de tractor de neiging om toch nog verder te gaan. is de koppeling versleten? moet deze bijgeregld worden? wie kan mij helpen?
Reacties
Re: koppeling porsche 218
Geplaatst: 01-05-2006 13:48 uur, door johan het kan de koppelings plaat zijn die versleten is.
wat ook kan zijn is de vloeistof koppeling,zit er nog genoeg olie in??? dit is aan de linkerzijde motor,rond dekseltje bij vliegwiel,de motor handmatig ronddraaien net zolang totdat je een plug ziet,deze los halen en vullen met olie tot aan het gat (olie mag er net niet uilopen) is het probleem dan nog niet weg dan zal het de koppelings plaat zijn of de drukgroep.
Re: koppeling porsche 218
Geplaatst: 15-02-2011 12:42 uur, door Peter Welke specificatie moet die olie hebben?
gezocht 4 gaats velgen Allgaier a16
j.hielkema@chello.nl Nog geen reacties aanwezig
ik zoek de volgende onderdelen van een porsche standard.
-cylinders (liefst met zuigers) -spatborden. -luchtfilter. -brandstoffilter. maar een sloop trekker mag ook. 0619078671 Reacties
Re: porsche standard
Geplaatst: 17-08-2006 20:54 uur, door Jan Bron Waarschijnlijk kan ik je wel helpen aan een wat onderdelen
gezocht:oliekoeler voor een allgaier133 of een porsche motor 308
porsche standaard T217 silinders met zuigers gezocht
Boring +/- 90mm ( 0619078671 niek ) Nog geen reacties aanwezig
Te koop gevraagd :Een orginele uitlaatdemper voor mijn Porsche Junior L.
Bel 06-12357584. Reacties
Re: uitlaat demper
Geplaatst: 09-04-2006 14:03 uur, door Slg Hallo,
Deze worden nagemaakt door Gerhard Lackner in Oostenrijk. Niet goedkoop, maar origineelgetrouw. http://mitglied.lycos.de/lacknerhp/ersatzteile.html Succes! hallo
ik zoek informatie en documentatie van een atlas 503 kraan..wie weet er meer van? wim.jame@euphonynet.be of +32496732373 Nog geen reacties aanwezig
hallo,vraagje,mijn tractor,4cil watergekoeld,walmt nogal wat blauwe rook,wat kan dat zijn??
zuigerveren zijn goed,motor heeft geen carterdruk,en hij loopt als een zonnetje. Reacties
Re: Rokende motor
Geplaatst: 28-02-2006 23:53 uur, door wim hallo
welk type is dit?ik heb dit ook al eens gehad, toen kreeg deze teveel mazout.kan u mij u nr mailen? wim.jame@euphonynet.be
Geplaatst: 01-03-2006 15:04 uur, door jelle fendt,met een 4 cilinder watergekoelde mwm motor.
Geplaatst: 24-10-2007 22:34 uur, door walter mijn wmw d 227 doet het idem,
dichtingen van klepstangen lekken ??
Geplaatst: 02-04-2009 19:04 uur, door walter2 heb ook wmw 4 cilinder , rookt vooral als ie koud is
hallo ik ben afgelopen vrijdag ergens geweest er stond een porsche die ze doormidden willen zagen voor een soort kunst werk.
het ging volgens mij over een super maar ik weet het niet zeker. hij zag er niet zo goed uit op het oog gezien. en de prijs was iets van 5a 6 duizend euro. is dat veel voor een sloper? Reacties
Re: prijs voor een gemiddele porsche
Geplaatst: 19-02-2006 17:21 uur, door johan 5 a 6000 euro is in mijn ogen giga veel geld,en zeker voor een sloper.
en als het om een super gaat die opgeknapt moet worden zal de prijs ong bij 3000euro ophouden.voor 3000euro heb je in duitsland een hele mooie porsche super.
Geplaatst: 19-02-2006 20:13 uur, door jan super is toch een van de middel grote?
Geplaatst: 19-02-2006 20:20 uur, door johan ja na de super kwam de master
Geplaatst: 19-02-2006 20:31 uur, door jan en vanaf welke bouwjaar is de master gekomen?
Geplaatst: 19-02-2006 20:33 uur, door jan en ies hij groter dan de super?
Geplaatst: 19-02-2006 20:56 uur, door johan nee hij is niet groter dan de super,het enige verschil dat er is
dat hij 4cilinders heeft.de super maar 3.de master is gemaakt vanaf 1957 de eerste zal verkocht zijn rond 1959
Geplaatst: 19-02-2006 20:57 uur, door johan de master is tevens de allerlaatste
tractor die porsche heeft gemaakt
Geplaatst: 19-02-2006 21:00 uur, door johan maar voor een master in goede staat,
word al gauw 5 a 6000 euro gevraagd,ze zijn erg gewild onder verzamelaars en bijna niet meer te krijgen.
Geplaatst: 21-02-2006 21:21 uur, door johan we hadden het over de master 419,die is identiek aan de super l 319
Geplaatst: 21-02-2006 21:29 uur, door ton Super N 308 38 PK
Super L 308 38 PK Super S 308 38 PK Super B 308 38 PK Super N 309 40 PK Super S 309 40 PK DM 10.095,- (1961) Super B 309 40 PK Super L 318 40 PK Super L 319 40 PK DM 14.090,- (1961) Super Export 329 35 PK DM 14.280,- (1961) Super 339
Geplaatst: 21-02-2006 21:33 uur, door Sjonnie B. Da's gek!! Ik bezit een 319, laag model uit 1961, een 319 hoog model uit 1963 en een Master 419 uit 1961. Er is verschil in vooras (verstelbaar of niet), versnellingsbak én koppelingshuis (rijafhankelijke aftakas of niet). Super 319 (nagenoeg) gelijk aan 419? Ik leer nog bij, maar in de verkeerde zin....
Geplaatst: 21-02-2006 22:11 uur, door ton nee er is wel degelijk gelijkenis,de super 319 en de 418 zijn bijna gelijk aan mekaar.4cilinder voor de 319 zetten en je heb een master
Geplaatst: 23-02-2006 00:10 uur, door wim laten we even helder blijven denken, als je dan toch zo graag een master wilt hebben en je maakt er ene van een super L dan zal je toch nog een motor van een master moeten vinden of donor-master.en bij mijn weten liggen de master motoren niet zomaar hier een daar in...enige verschil volgens mij is toerental van de aftak-as bij een bepaald motor-toerental, kijk maar eens bij de gegevens in de boeken...mvg wim
![]() |
|||||||||
| |||||||||

Je eigen website maken!